کد خبر: ۹۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۵۵۶
وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مناطق محروم 2 استان خبر داد و گفت: بسته امنیت غذایی به حداکثر 5 میلیون دانش‌آموز مناطق لازم‌التوجه از مهر امسال ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: اجرای آزمایشی تغذیه رایگان دانش‌آموزان آغاز شدبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مناطق محروم 2 استان خبر داد و گفت: بسته امنیت غذایی به حداکثر 5 میلیون دانش‌آموز مناطق لازم‌التوجه از مهر امسال ارائه می‌شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش  درباره طرح «بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان»(باغ دانش‌آموزان)، اظهار کرد: در راستای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان و توجه به مقوله سلامت بچه‌ها، با نگاه عدالت محوری، موضوع تغذیه دانش‌آموزان بعد از چند سال احیا شد.

وی با بیان اینکه امروز آیین افتتاحیه به صورت نمادین و آزمایشی در استان البرز و حاشیه شهر کرج اجرا شد، گفت: این طرح در دو استان به صورت آزمایشی برگزار می‌شود که در مجموع 35 هزار دانش‌آموز در استان البرز و 40 هزار دانش‌آموز در استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال تحصیلی به صورت آزمایشی مورد حمایت قرار می‌‌گیرند.

نوری با تأکید بر اینکه بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان، از مهر سال آینده در 31 استان و همه مناطق محروم، لازم‌التوجه، مرزی، روستایی و عشایری و حاشیه شهرها اجرا می‌شود، افزود: با توجه به اینکه سلامت دانش‌آموز زیربنا و پیش‌نیاز آموزش، یادگیری و تربیت دانش‌آموز است، آموزش و پرورش بنا دارد از ظرفیت اشخاص حقیقی، حقوقی و خیرین و نهادها به خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح کمک بگیرد.

وی درباره اعتبار این طرح گفت: برای اجرای این طرح، 1150 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که بتوانیم این طرح را حداقل برای 3 میلیون و حداکثر 5 میلیون دانش‌آموز اجرا کنیم و امیدواریم کمک‌های مالی خیرین به نحوی باشد که بتوانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: