کد خبر: ۹۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
تعداد بازدید: ۳۲۶
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر دو شاخص "نوجوان" و "مسجد" و لزوم فعالیت در این حوزه تاکید کرد.

نوجوان و مسجد دو شاخص اصلی فعالیت در حوزه قرآن استبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حامد منیری در آئین اختتامیه هجدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم در کیش، با اشاره به بیانات امام جمعه کیش و امام جمعه اهل سنت، بر "تدبر" و "نوآوری" تاکید کرد و اظهار داشت: در نمایشگاه قرآن تهران شاهد بیش از ۸۰ نوآوری بودیم که با استقبال کم‌نظیری از مردم روبه‌رو شد.

وی شعار نمایشگاه امسال را "قرآن کتاب امید و آرامش" عنوان کرد و در ادامه از دو شاخص "نوجوان" و "مسجد" نام برد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این حوزه، تصریح کرد: قرآن کتاب نجات است و باید توجه ویژه به حوزه‌ی ديجيتال، رایانه و همچنین برگزاری مسابقات برای ترغیب نوجوانان، فعالیت داشت.

منیری در پایان از این‌که مخاطب اصلی این محافل و مسابقات قرآن کریم، نوجوانان هستند، ابراز خرسندی کرد.

در ابتدای این نشست، یاسر شاه‌پیری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، ابراز امیدواری کرد: محافل قرآنی در مساجد و هیئات کیش، رونق بیابد.

سعید پرویزی از قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم نیز در ادامه به تلاوت آیاتی از سوره احزاب پرداخت.

پرسش و پاسخ قرآنی توسط یکی از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی با هدف نمایش تسلط بر محفوظات و مفاهیم قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این مراسم از ۱۰۵ نفر مقام برتر اول تا سوم و برگزیده در ۳۰ بخش تقدیر شد.

رشته‌های صحیح‌خوانی، ترتیل ۷ تا ۱۱ سال ، ترتیل ۱۲ تا ۱۸ سال قرائت تقلیدی سوره ضحی زیر ۱۸ سال، حفظ ۱۶ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال، حفظ ۲۸ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال، حفظ سوره جمعه، حفظ یک جز زیر ۱۸ سال، حفظ جز ۳۰ زیر ۱۸ سال، حفظ جزءهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷، حفظ ۱۱ و ۱۲ جزء، اذان زیر ۱۸ سال، ترجمه قرآن کریم زیر ۱۸ سال، قرآن تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ یک تا پنج جزء، و جزء ۱۵ و ۲۰، حفظ کل، ترجمه قرآن کریم، و ترجمه مفاهیم قرآن کریم، بخش‌های این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دادند.

آئین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت، جمعی از معاونین، مشاورین، مدیران سازمان و همچنین قاریان ممتاز بین‌المللی کشور شامگاه یکشنبه یازدهم اردیبهشت در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: