کد خبر: ۹۱۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۴۸۰
انتشار یادداشتی به قلم سیدعبدالجواد موسوی، روزنامه‌نگار در خبرگزاری خبرآنلاین در مورد حذف سروش صحت از برنامه «کتاب‌باز» و احتمال نشستن وحید یامین‌پور به جای او، باعث شد اخبار و تحلیل‌های زیادی در این باره در فضای مجازی منتشر شود.

ادامه واکنش‌ها به حذف سروش صحت و نشستن وحید یامین‌پور به جای اوبه گزارش خبرداغ به نقل از خراسان: دوشنبه ۲۹ فروردین سیدعبدالجواد موسوی، روزنامه‌نگار در یادداشتی که در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد، نوشت علت آن که برنامه «کتاب‌باز» از ماه رمضان سال گذشته به بعد دیگر پخش نشده، مخالفت مدیران تلویزیون و مشخصا وحید جلیلی با حضور سروش صحت در مقام مجری این برنامه است. او نوشت که نام وحید یامین‌پور برای جایگزینی سـروش صحت مطرح اسـت و در بخشی از یادداشتش چنین آورد «گیر داده‌انـد به سروش صحت و باز آن‌طور که دوستان می‌گویند سـروش صحت متهم است به روشنفکری و دوستان می‌خواهند به جای ایشان کسی مثل آقای یامین‌پور را جایگزین کنند که در زمره نیروهای ارزشی محسوب می‌شود... تا به امروز نشنیده‌ام کسی سروش صحت را روشنفکر خطاب کند. احتمالا منظور دوستان از روشنفکر در این مورد خاص گرایش‌های سیاسی و فرهنگی سروش صحت باشد.»

انتشار این یادداشت، باعث شد اخبار و تحلیل‌های زیادی در فضای مجازی در این باره منتشر شود. حتی روزنامه شرق این خبر را با عنوان «پروژه عادل فردوسی‌پور۲» منتشر کرد. با این حال وحید یامین‌پور در توئیتر، این خبر را تکذیب کـرد و نوشت: «مزخرف است. من از طرفداران اجـرای سـروش هستم و پیگیر بودم که «کتاب‌باز» دوبـاره روی آنتن برود. تهیه‌کننده‌اش هم زنگ زد و گفت نمی‌دانم این دروغ را کی رسانه‌ای کرد.» تکذیب یامین‌پور در حالی صورت گرفت که از همان ابتدا هم حضور او در مقام مجری «کتاب‌باز» با توجه به آن که او در ماه‌های اخیر، معاون وزیر ورزش و جوانان شده و مشغولیت‌های مدیریتی دولتی دارد، کمی بعید به نظر می‌رسید؛ چرا که حضور مدیران دولتی -آن هم در سطح معاون وزیر- به عنوان مجری برنامه تلویزیونی، سابقه‌ای در رسانه ملی ندارد.

عصر دیروز هم محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی‌ها درباره تحولات برنامه «کتاب‌باز» گفت: «آقای صحت هم در چند فصل از برنامه حضور داشتند و زحمات زیـادی کشیدند و هم اکنون نیز در فضای آثار نمایشی مشغول کار هستند. ایشان از سرمایه‌های تلویزیون و سینما هستند و از نظر حضور شخص ایشان مشکلی نیست؛ بلکه بحث به لحاظ فرمی و محتوایی است که بررسی‌هایی اتفاق می‌افتد که بتوانیم برنامه را با کیفیت بیشتر و محتوای غنی‌تر تولید کنیم. بر این اساس همه عناصر برنامه‌سازی در این تاملاتی که در اتاق فکر صورت می‌گیرد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که چگونه این برنامه بهتر از قبل ادامـه پیدا کند.» او با تاکید بر تداوم برنامه «کتاب‌باز» در شبکه نسیم، اظهار کرد: «برنامه «کتاب‌باز» مجموعه‌ای از عناصر را دارد که مجری یکی از آن عناصر است. قطعا با همکاری تیم تولید و عناصر فعلی برنامه، بررسی و ارتقاها صورت خواهد گرفت. بررسی هم این‌گونه نیست که گروه دیگری آن را انجام دهند، بلکه با یک تعامل مشترک و توسط خود گروه؛ این اتفاق خواهد افتاد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: