کد خبر: ۹۱۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
تعداد بازدید: ۲۰۴
دولت انگلیس اعلام کرد اگر میان مسکو و کی‌یف آتش‌بس انجام شود، فشار اقتصادی علیه روسیه و کمک نظامی به اوکراین متوقف نمی‌شود. با گذشت بیش از یک ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین، هیأت‌های مذاکره‌کننده مسکو و کی‌یف امروز در ترکیه پای میز مذاکره نشستند.

انگلیس: آتش‌بس در اوکراین برای رفع تحریم‌های روسیه کافی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه گفت اعلام آتش‌بس در اوکراین برای رفع تحریم‌های روسیه کافی نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی جانسون درباره اظهارات او در جلسه کابینه انگلیس گفت: «نخست‌وزیر گفت آتش‌بس به تنهایی برای رفع تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیست».

سخنگوی خانه شماره ۱۰ افزود: «فشار بر [ولادیمیر] پوتین باید از طریق اقدامات اقتصادی (تحریم) بیشتر و فراهم کردن کمک نظامی بیشتر جهت اطمینان از تغییر مسیر کامل روسیه ادامه پیدا کند».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» گفت، انگلیس از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین، در مقایسه با دیگر کشورهای غربی بیشترین حمایت را از دولت وی داشته است.

با گذشت بیش از یک ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین، هیأت‌های مذاکره‌کننده مسکو و کی‌یف امروز در ترکیه پای میز مذاکره نشستند.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعلام قریب‌الوقوع جریمه دولت‌مردان انگلیسی توسط پلیس بابت رسوایی «پارتی گیت» گفت، جانسون تا به این لحظه اطلاعیه‌ای از پلیس دریافت نکرده است.

در حالی که رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده‌اند پلیس اسکاتلندیارد برای بیست نفر از مقامات دولت انگلیس جریمه صادر کرده‌اند، سخنگوی جانسون از گمانه‌زنی درباره استعفای احتمالی وی در صورت اثبات تخطی از قوانین محدودکننده کرونایی طفره رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: