کد خبر: ۹۱۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۱۷۳
در کمتر از پنج روز، دو حمله بی سابقه به اهداف اسرائیلی ترتیب داده شد؛ اولی یک حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای موسسات و وزارت خانه‌های اسرائیلی بود و دومین حمله، یک حمله موشکی بود که یکی از مراکز موساد اسرائیل در شهر اربیل پایتخت کردستان عراق را هدف گرفت.

عملیات نظامی ایران در اربیل عراق و حمله سایبری به مراکز دولتی اسرائیل؛ دو اتفاق ویژه در کمتر از ۵ روز؛ ماجرا چیست؟عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور جهان عرب در رای الیوم نوشت: در کمتر از پنج روز، دو حمله بی سابقه به اهداف اسرائیلی ترتیب داده شد؛ اولی یک حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای موسسات و وزارت خانه‌های اسرائیلی بود و دومین حمله، یک حمله موشکی بود که یکی از مراکز موساد اسرائیل در شهر اربیل پایتخت کردستان عراق را هدف گرفت.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: پیام ایران کاملا واضح است که نیاز به هیچ تحلیل یا تفسیری ندارد، براساس آن، ایران می‌گوید: «ما از مرحله سکوت و پذیرفتن ضربات، به مرحله پاسخ علنی فوری به هر هجوم اسرائیل منتقل شده ایم».

شلیک ۱۲ موشک به مرکز آموزشی موساد اسرائیل در اربیل، منجر به نابودی کامل این مرکز شد، که تصاویر میدانی بوضوح نشان دهنده آن است. این حمله در واکنش به تهاجم اسرائیل به پایگاهی در شهر کرمانشاه صورت گرفت و فرمانده سپاه قدس، اسماعیل قاآنی تاکید کرد که البته این پاسخ نمی‌تواند انتقام شهادت افسران ایرانی در حمله اسرائیل به جنوب دمشق باشد و پاسخ به شهادت آن‌ها قطعا در آینده انجام می‌شود.

واضح است که ایران تصمیم قاطعی برای انتقال جنگ با رژیم اشغالگر از حالت سرّی به حالت علنی دارد و چه بسا یکی از نشانه‌های این سیاست جدید ایران، که زنگ خطری برای صهیونیستهاست، هشدار‌های بی سابقه به دولت‌های خلیجی است در مورد اینکه موشک‌های دقیق ایرانی که پایگاه موساد در اربیل را هدف گرفت، می‌تواند - در صورتی که کشور‌های حاشیه خلیج فارس تبدیل به مراکزی برای توطئه موساد علیه ایران شوند- این دولت‌ها را نیز هدف بگیرد. جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرده است که ایران ۳۰۰۰ موشک بالستیک دور برد دارد که بعضی از آن‌ها می‌توانند به اسرائیل هم برسند.

نمی‌دانیم احساس نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی و دیگر مسئولان دولت او پس از تاکیدات شبه رسمی آمریکا در تکذیب روایت انها، چگونه است، که تاکید می‌کند ساختمانی که در اربیل هدف گرفته شد، پایگاه موساد بوده است، نه یک منزل مسکونی.

زمانی که اسرائیل به عمق ایران نفوذ کرده و دانشمندان آن را ترور و تاسیسات هسته‌ای اش را نابود می‌کرد، پایان یافته و دیگر باز نمی‌گردد، چرا که ایران آماده است تا با موشکها، پهپاد‌ها و ارتش سایبری خود به این اقدامات صهیونیست‌ها پاسخ دهد. چه بسا کشف و ضبط یک گروهک وابسته به موساد توسط نیرو‌های امنیتی ایران، که برای حمله به فردو برنامه ریزی می‌کردند، تاکیدی بر این امادگی ایران باشد.

پس از حمله اربیل می‌توانیم پیش بینی کنیم که غافلگیری‌های زیادی برای رژیم اشغالگر و هم پیمانان آن در عراق و منطقه خلیج وجود دارد، که بزرگترین این غافلگیری‌ها می‌تواند در حجم و ابعاد انتقام از دو فرمانده ایرانی باشد که در حمله اسرائیل به جنوب دمشق به شهادت رسیدند.

انتشار تحلیل ها و مطالب رسانه های خارجی تنها به منظور اطلاع رسانی و آگاهی از برداشت آنها انجام می شود و انتشار آن به منزله تایید محتوای آن توسط «انتخاب» نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: