کد خبر: ۹۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
تعداد بازدید: ۱۹۵
علی لطیفی مهاجم اسبق استقلال گفت: با قاطعیت می گویم برنده دربی پنجشنبه، بی برو و برگرد قهرمان امسال لیگ برتر ایران خواهد بود.

لطیفی: بارها تیم پایین‌تر برنده دربی شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی: علی لطیفی بازیکن اسبق تیم استقلال درباره دربی پیش رو و حساسیت‌های حاکم بر این مسابقه سخن گفت. مصاحبه لطیفی را در ادامه می‌خوانید:

شنیده اید که می‌گویند برنده این دربی قهرمان می‌شود؟

من سه هفته پیش، همین موضوع را به خود شما گفتم. آن زمان شرایط جدول هم به این شکل نبود ولی گفتم دربی تعیین‌کننده تیم قهرمان است. علی رغم اینکه آن زمان استقلال سه امتیاز بالاتر بود نه شش امتیاز. ولی حالا هم با اینکه ۶ امتیاز بین دو تیم فاصله است، باز هم با قاطعیت می‌گویم قهرمان لیگ برتر از دل این دربی خارج می‌شود.

دلیل تان چیست؟

تاریخ نشان داده تیمی که برنده از دربی خارج می‌شود به لحاظ روحی و روانی شرایط عالی پیدا می‌کند. اعتماد به نفس بازیکنانش بالا می‌رود و... خیلی مسائل دیگر که همگی باعث می‌شود تیم روی دور نتیجه‌گیری بیفتد و بر عکس تیمی که بازنده از دربی برگشت خارج می‌شود تحت فشار زیاد روحی روانی قرار گرفته، اعتماد به نفس بازیکنانش از بین می‌رود و تحت تاثیر فضای اجتماع نتایج تیم هم رو به نزول می‌گذارد و دیگر قد راست نمی‌کند.

اوضاع استقلال را چطور می‌بینید؟

شاخصه استقلال در این فصل بر پایه دو دلیل مهم پایه گذاری شده است. اول؛ ساختار دفاعی تیمی استقلال که پایه کارش را روی آن گذاشته تا با کم گل خوردن و بردهای اقتصادی برنده باشد. دوم؛ وحدت کلی بین اعضای این تیم است. چه بازیکنان درون زمین، چه روی نیمکت و چه مجموعه باشگاه هم از دیگر عوامل مهم استقلال بوده و از طرفی وقتی تیم هم نتیجه می‌گیرد به طور کلی خیلی از ضعف‌ها مشخص نمی‌شوند و پوشش پیدا می‌کنند.

پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

تیم پرسپولیس امسال نسبت به سال‌های اخیر پرنوسان ظاهر شده است. یکی از دلایل اینکه هنوز این تیم در کورس قهرمانی قرار دارد این است که شخصیت قهرمانی چند سال اخیرش باعث شده این تیم بالای جدول باشد. این به خاطر حضور نفرات شاخص و شرایط فنی این تیم طی سالهای گذشته بوده؛ وگرنه ریتم کلی پرسپولیس در این فصل خوب نیست.

نتیجه دربی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

فوتبال تنها ورزشی است که نتیجه اش را نمی‌توان پیش بینی کرد به ویژه چنین بازی‌هایی که پیش بینی نتیجه اش کاملاً غیر ممکن است. بارها دیده ایم تیمی که در صدر جدول بوده به تیمی که پایین جدول است باخته. این را نمی‌گویم چون استقلال بالاست. زمانی که پرسپولیس هم بالای جدول بوده استقلال از پایین جدول آمده و این تیم را برده. خلاصه تنها بازی است که مربیان نیازی به انگیزه دادن به بازیکنان شان ندارند.

عامل موفقیت در دربی چیست؟

تمرکز بی نهایت بالا. هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد، می‌تواند موفق تر باشد و به خواسته‌اش برسد. حالا ممکن است خواسته یک تیم مساوی باشد. بنابراین در دربی اول شرایط روحی روانی و بعد مسائل جسمانی به خاطر درگیری‌های زیاد اهمیت دارند.

در پایان بازی استقلال و صنعت نفت منصوریان بابت آنچه بی اعتنایی فرهاد مجیدی از سوی او عنوان شد دلخور بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا چنین اتفاقی روی نتیجه کار استقلال تاثیر می‌گذارد؟

به نظرم تاثیرگذار نیست. فوتبال پر است از این حاشیه‌ها که ظرف چند روز از یاد همه می‌رود. شاید برای همین است که می‌گویند فوتبال حافظه ندارد. ولی موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که در هر حالتی کوچکتر وظیفه دارد به بزرگترش احترام بگذارد. منصوریان به هر حال از فرهاد بزرگتر است و از طرفی مجیدی هم در این بازی میزبان بوده! نمی‌دانم واقعاً مجیدی منصوریان را ندیده و یا دیده و محل نگذاشته! در هر حالت اگر دیده و بی محلی کرده کارش زشت بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: