کد خبر: ۹۱۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۷
طبق گزارش‌های رسمی، رشد اقتصادی ایران با نفت به ۵.۱ و بدون نفت به ۳.۸ درصد رسیده است. مرکز آمار ایران اعلام کرد که محصول ناخالص داخلی (GDP) به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در ۹ ماهه سال ١٤٠٠ به رقم ٥٤٩ هزار میلیارد تومان با نفت و ٤٧٢هزار میلیارد تومان بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل با نفت ٥٢٣هزار میلیارد تومان و بدون نفت ٤٥٤هزار میلیارد تومان بوده است.

نرخ رشد اقتصادی ایران بدون احتساب نفت ۳.۸ درصد اعلام شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: طبق گزارش های رسمی، رشد اقتصادی ایران با نفت به ۵.۱ و بدون نفت به ۳.۸ درصد رسیده است.

 مرکز آمار ایران اعلام کرد که محصول ناخالص داخلی(GDP) به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در ۹ ماهه سال ١٤٠٠ به رقم ٥٤٩ هزار میلیارد تومان با نفت و ٤٧٢هزار میلیارد تومان بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل با نفت ٥٢٣هزار میلیارد تومان و بدون نفت ٤٥٤هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس در این دوره ۵.۱ درصد رشد محصول ناخالص داخلی با نفت و ٣.٨ درصد محصول ناخالص داخلی بدون نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، در ۹ ماهه امسال رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی رشد منفی ٣,٩، گروه صنایع و معادن ٧.١ درصد (شامل : استخراج نفت خام و گازطبیعی ١٣.٤، سایر معادن ٢.٥-، صنعت ٣.٤، انرژی ٥.١ و ساختمان ٦.٣ درصد) و گروه خدمات ٥.١ درصد نسبت به ۹ ماهه سال ١٣٩٩، رشد داشته است.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: