کد خبر: ۹۱۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۸۲۱
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در خلال بررسی‌های جزئیات بودجه ۱۴۰۱، به منظور تامین نظر شورای نگهبان، ایرادات این شورا به لایحه رتبه‌بندی معلمان را اصلاح کردند.

ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان رفع شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در میان بررسی ها و مذاکرات بودجه ای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: شورای نگهبان ایراداتی را نسبت به لایحه رتبه بندی معلمان مطرح کرده است، ما نیز لایحه را به کمیسیون آموزش ارجاع داده و کمیسیون نیز پس از بررسی های لازم، اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را انجام داده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، در دستور بررسی بودجه باید بلا انقطاع در کل ایام هفته جلسات بررسی بودجه را ادمه دهیم و موضوع دیگری را دستور جلسه قرار ندهیم، ولی این ماده تبصره ای نیز دارد که می گوید اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح ها و لوایح دو فوریتی و غیره پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان شود باید درباره آن تصمیم گیری شود، پس اکنون در جلسه رای گیری خواهیم داشت تا پیشنهاد کمیسیون آموزش برای اصلاحات این لایحه مورد بررسی و رای گیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: 

حداقل حقوق معلمان به ۷.۳میلیون تومان می‌رسد/ تغییرات کسب رتبه معلمان

پس از اظهارات رییس مجلس نیز بررسی یا عدم بررسی اصلاحات کمیسیون آموزش نسبت به ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان به رای گیری گذاشته شد، پس از موافقت این موضوع از سوی نمایندگان نیز اصل اصلاحات کمیسیون آموزش در لایحه رتبه بندی نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید و بدین شکل اصلاحات شورای نگهبان به این لایحه در جلسه علنی امروز مجلس رفع شد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: