کد خبر: ۹۱۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
تعداد بازدید: ۱۸۶
سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از هزینه یکصد میلیارد تومانی برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت های بندر چارک با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و‌همکاری قرارگاه خاتم خبر داد.

سهم یکصد میلیارد تومانی منطقه آزاد کیش در ایجاد زیرساخت های چارکبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ،سعید پورزادی سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی این سازمان در بازدید دکتر لواسانی از بندر چارک با اشاره به برگزاری جلسات ستاد نوروزی در سازمان عنوان کرد: مجموعه های خدماتی بندر چارک یکی از دغدغه های سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران بوده که در مدت زمانی کوتاهی با توجه محدودیت های موجود در بودجه و سایر موارد، اقدامات لازم در این خصوص انجام شد، ای روند تا حصول نتایج مد نظر و مورد تاکید دکتر لواسانی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری که در بند چارک وجود دارد رفع این مهم مستلزم همکاری مسوولان استان هرمزگان و فرمانداری بندر لنگه خواهد بود.پورزادی جزیره کیش را فرصتی برای بندر چارک عنوان کرد و گفت: چارک محل عبور گردشگرانی است که از سراسر کشور کیش را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند و در اصل این بندر یک شهر گذر برای رسیدن به مقصد گردشگری کیش بوده و می تواند از این فرصت برای جذب هرچه بیشتر آنها تلاش کند.

پورزادی به امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه اشاره کرد و گفت: با ایجاد فضای مناسب در بندر چارک و استفاده از ظرفیت های آن می توان به حضور گردشگران در این منطقه کمک کرد، البته در سرانه محل اقامتی گردشگران مشکلات و ضعفی نیز در این منطقه وجود دارد که باید بررسی و حل شود.

وی افزود: در یک بازه زمانی 3 ماهه اقداماتی برای طرح جامع چارک با جدیت انجام شده، به زودی طرح جامع آن را مصوب می کنیم و بودجه ای برای آن در نظر گرفته ایم که با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و‌همکاری قرارگاه خاتم بر مبنای افق 10 ساله ، تا پایان 1401، رقمی بالغ بر یکصد میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد و این سهمی است که کیش می تواند در این منطقه داشته باشد.

سعید پورزادی سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که مناطق آزاد باید در توسعه نواحی همجوار خود همچنین در بحث زیرساخت ها و فعالیت های اقتصادی نقش داشته و تاثیر گذار باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام داده ایم و تا سال آینده نتایج بیشتری به دنبال خواهد داشت.

پورزادی همچنین در خصوص اجرای طرح کمربندی جاده کیش توضیح داد و گفت: طی برگزاری جلسه ای معاون عمرانی استاندار مقرر شد اقداماتی در این زمینه انجام شود، از فرمانداری لنگه انتظار می رود تا با پیگیری های لازم را این موضوع را دنبال کند، پیشنهاد ما نیز تغییر این منطقه از حالت بلوار و ایجاد یک مسیر استاندارد است.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: گرچه موضوع شیلات از وظایف نیست، حوضچه را اضافه کرده ایم تا در طرح جامع فضایی برای صیادان در نظر گرفته شود

وی به زیباسازی پارکینگ بندرگاه چارک اشاره کرد و گفت: این پارکینگ با سرانه 8 هزار خودرو توسط شهرداری مدیریت شده ودرخواست ما این است تا شهرداری از محل درآمدهای خود نسبت به ترمیم آسفالت، جدول و سایبان ها اقدامات لازم را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: