کد خبر: ۹۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۵۲۵
روابط جنسی یکی از اصلی ترین و اساسی ترین انگیزه های ازدواج جوانان می باشد و اگر این رابطه بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، بیشتر مسائل و موضوعات اختلاف برانگیز از بین می رود.
اگر این علائم را دارید بدن شما نیار به رابطه جنسی داردرابطه زناشویی نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی زوجین در زندگی دارد بنابراین کمبود و نیاز بدن به رابطه جنسی را می توانید با علائم خاصی تشخیص دهید که در ادامه بیان میکنیم.
 
به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین:یکی از مهم ترین مسائل در روانشناسی زناشویی داشتن روابط جنسی سالم بین زوجین یکی از ملزومات زندگی مشترک است. روابط جنسی یکی از اصلی ترین و اساسی ترین انگیزه های ازدواج جوانان می باشد و اگر این رابطه بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، بیشتر مسائل و موضوعات اختلاف برانگیز از بین می رود،اما در صورتی که رابطه جنسی از بین برود و یا از میزان آن کاسته شود، جزئی ترین و پیش پا افتاده ترین مسائل نیز به یک اختلاف بزرگ و حل نشدنی تبدیل می شوند.
 
 
 
رابطه جنسی بسیار قدرتمند است و منجر به بهبود خلق و خو حتی باریک شدن دور کمرتان می شود. داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته طول عمر را افزایش می دهداین که نداشتن رابطه جنسی چه تاثیری بر بدنتان می گذارد کاملا بستگی به میزان سلامت شما دارد شاید شما از سلامت کافی برای انجام رابط جنسی برخوردار نباشید. ولی اگر به طور کلی سلامت هستید و به دلیل نداشتن شخصی کنار خود یا انتخاب شخصی نه مشکل فیزیکی رابط جنسی ندارید ممکن است با یکسری تغییرات روبرو شوید.
 
روابط زناشویی نه تنها یک عمل طبیعی است بلکه برای سلامتی جسمی و روحی بسیار لازم است. در طی رابطه ی جنسی هورمون ها در بدن زن و مرد آزاد می شود که برای بهداشت روان و سلامتی جسمی لازم است. اگر وقت زیادی برای ورزش، خرید، رسیدن به ظاهر، درست کردن غذای خوب و موارد دیگر می کنید بد نیست بدانید رابطه جنسی هم به شما برای بهتر بودن کمک می کند.زوجین به رابطه جنسی نیاز دارند. با رابطه موهای شما سالم تر می ماند و پوستتان روشن می شود به این دلیل که افزایش رابطه ی جنسی باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود که پوست را جوانتر و منعطف تر می کند. افرادی که حداقل ۳ بار در هفته رابطه ی جنسی دارند احساس جوانتری دارند. خداحافظی از افسردگی یکی دیگر از دلایل اهمیت رابطه زناشویی سالم است.
 

علائمی در بدن که نشان می دهد نیاز به رابطه زناشویی دارید

 
بعضی از افراد این نیاز را حتی بعد از ازدواج هم سرکوب می کنند و سعی می کنند که به دلایل مختلف در موردش صحبت نکنند اما بعضی دیگر هم هستند که در مورد این قضیه حساسیت به خرج نمی دهند؛ اما به هر حال فرقی ندارد که چه شخصیتی داشته باشید.در هر صورت اگر بعد از ازدواج مدت زمانی رابطه زناشویی نداشته باشید، بدنتان سیگنال های خاصی ارسال می کند که در این قسمت نگاهی به آنها خواهیم انداخت.
 
بیشتر بخوانید: 

اختلال خواب و ناراحتی جسمی

آیا تا به حال شده هنگام خوابیدن مشکل داشته باشید؟ اگر خوب نخوابید، درد ماهیچه، سر درد یا حتی میگرن می گیرید که می تواند نشانه نیاز بدن شما به رابطه جنسی باشد. یک تیم نورولوژیست آلمانی در این زمینه مطالعه ای انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که رابطه زناشویی باعث افزایش آزادسازی اکسی توسین می شود؛ هورمونی که برای خواب خوب اهمیت دارد.

فانتزی سازی

مطالعات نشان می دهد که هنگامی که بدن به رابطه زناشویی نیاز داشته باشد، ذهن شروع به ساخت فانتزی های زناشویی می کند. در واقع ناخودآگاه سعی دارد که از این طریق خودش را راضی نگه دارد که این فانتزی ها کاملاً طبیعی هستند و فرد را به احساس رضایت می کشاند. تصاویر ذهنی و رویا پردازی در این زمینه نشان دهنده این است که شما نیاز به رابطه زناشویی دارید.

بی قراری و استرس

یکی دیگر از علایم اینکه بدن نیاز به رابطه جنسی دارد، وضعیت او در زندگی اجتماعی است. عموماً شاید در این مسئله شوخی شود اما این قضیه به شدت اهمیت دارد. بی قراری و کلافگی نتیجه ناتعادلی در جسم شما است.خوی خشن و یا عصبانی شدن زود هنگام، مخصوصاً در محل کار یا در کنار دوستان، علامت این است که بدن شما به رابطه جنسی نیاز دارد. افراد مجرد هم در چنین شرایطی می توانند با تغییراتی در رژیم غذایی خود، فعالیت بدنی بیشتر و انجام کار هایی که به آن علاقه دارند، وضعیت خوبی را در بدن خود ایجاد کنند.

پوست زبر و موی شکننده

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما رابطه زناشویی ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. هنگامی که بعد از ازدواج رابطه زناشویی را به دفعات انجام دهید، منافذ پوست باز شده و آلودگی ها از لابلایش بیرون می آیند و در نتیجه پوست شفافی پیدا می کنید.اگر احساس کردید که پوست تان درخشندگی طبیعی اش را از دست داده و به جوش و آکنه مبتلا شده اید، یعنی بدن تان به رابطه جنسی نیاز دارد. فعالیت جنسی مانند هر فعالیت فیزیکی باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که سلامت پوست و مو را تضمین می کند.

احساس ناامنی

اگر رابطه زناشویی نداشته باشید، در مورد خودتان احساس خوبی نخواهید داشت و این باعث ایجاد یک حس ناامنی می شود. رابطه زناشویی فعالیتی است که اعتماد به نفس را بالا می برد. این موضوع هم برای مردان و هم برای زنان صدق می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: