کد خبر: ۹۱۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۲۰۲
رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: دو مورد در وزارت راه و سازمان هواپیمایی بوده که صلاحیت‌های لازم را نداشتند با مکاتبات ما این انتصاب‌ها متوقف شده است، در بانک‌ها هم در چندین مورد ورود کردیم و خواستار بازنگری شدیم.

درویشیان: همه نهادها باید اطلاعات مرتبط به حقوق و مزایا را در سامانه ثبت کنند/ از انتصاب ۲ نفر در وزارت راه جلوگیری کردیمبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: دو مورد در وزارت راه و سازمان هواپیمایی بوده که صلاحیت‌های لازم را نداشتند با مکاتبات ما این انتصاب‌ها متوقف شده است، در بانک‌ها هم در چندین مورد ورود کردیم و خواستار بازنگری شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران در امر مبارزه با فساد، با اشاره به رهنمودهای رهبری انقلاب در موضوع مبارزه با فساد گفت: فساد زمینه بسیاری از نابسامانی‌ها و عامل بسیاری از مشکلات امروز است و اگر جدی گرفته نشود به نظام آسیب وارد می‌کند.

وی‌ افزود: فساد در همه ابعادش، چه اقتصادی، چه سیاسی و ‌یا موارد دیگر آسیب می‌زند از دل همین فساد ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به‌وجود می‌آورد و عامل بسیاری از معضلات است و بر همین اساس ریاست‌جمهوری از زمانی که در قوه قضاییه بودند عزم جدی در مبارزه با فساد داشتند و آمار آن قابل مشاهده است.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد با اشاره به اصول دوازده‌گانه ابلاغی از سوی رئیس جمهور برای پیشگیری از فساد تصریح کرد: این اصول ملاک ارزیابی مسئولان به‌ویژه وزراست و دولت رویکردهای خود را بر اساس شعارها و ‌اصول اعلامی قرار داده است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: بر اساس اختیاراتی که ریاست محترم جمهور به دفتر بازرسی داده‌اند تصمیمات این دفتر مانند مصوبات دولت است و کلیه بازرسی‌ها و حراست دستگاه‌های اجرایی بر اساس دستور رئیس‌جمهور موظف به همکاری با دفتر بازرسی هستند.

وی‌ با اشاره به الزام دستگاه‌ها برای انتشار وضعیت مالی و سرمایه شرکت‌ها تصریح کرد: در دولت سیزدهم وزیر اقتصاد اقدام به انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه کرده است که کار مثبتی بود اما همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در قانون انتشار آزاد اطلاعات که مسئولیت آن به‌عهده وزیر ارشاد است تکلیف قانونی خود را اجرا نکردند.

وی اضافه کرد: اگر اعلام کردند که هیچ، اگر نکردند وزارت اقتصاد باید از طریق سامانه کدال اطلاعات لازم دستگاه‌ها را منتشر کنند، هیچ چیزی نباید پنهان‌ بماند و در پنهان‌کاری فساد صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
استادی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: