کد خبر: ۹۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۲
از جمعه شب شایعاتی به راه افتاده که به خاطر ماجرا‌های مربوط به جادوگری و شنیده‌هایی درباره شائبه ارتباط مدیران سابق فدراسیون فوتبال با شخصی به نام الف – الف و ماجرا‌های مربوط به جادوگری، احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی وجود دارد.

تیم ملی از جام جهانی حذف نمی‌شود!به گزارش خبرداغ به نقل از فوتبالی: در دوران ریاست شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، شایعات زیادی درباره ارتباط برخی افراد شاغل در فدراسیون و تیم ملی با فردی به نام الف -الف و حضور رمالان و جادوگران منتشر شد که هرگز تکلیف این ماجراها روشن نشد.

آخرین فردی که درباره این مساله حرفهای جالبی برای گفتن داشت، علی جوادی مدیر اسبق روابط عمومی فدراسیون فوتبال بود که در برنامه تلویزیونی "ورزشگاه" به دو مورد خاص اشاره کرد که شائبه حضور جادوگر در اطراف تیم ملی را تقویت می‌ کرد. او به ماجرای شوروارشور بودن پیراهن های تیم ملی و همچنین استفاده از شماره نه در ترکیب تیم ملی در هر شرایطی اشاره کرد.

شوک برنامه شبهای فوتبالی به طرفداران تیم ملی

در چنین شرایطی، در بخشی از برنامه جمعه شب شبهای فوتبالی، مجری این برنامه اعلام کرد کمیته اخلاق فیفا دنبال موضوعی است که اگر تائید شود، احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی وجود دارد! مهدی توتونچی اشاره‌ای به این موضوع نکرد منتهی حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال هم ضمن تائید او صحبتهای او از رسانه‌ها خواست که بهتر است زیاد سراغ موضوعاتی از این دست نرود. به نظر می‌رسد این موضوع خاص همان ماجرای معروف خوبان عالم است که از دید دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌تواند فیفا را نسبت به فوتبال ایران حساس کند. اما این ماجرا چقدر صحت دارد؟

تیم ملی به هیچ عنوان حذف نمی‌شود

تا جایی که فوتبالی پیگیری کرده هیچ پرونده ای برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی در کمیته های اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تشکیل نشده و تیم ملی فوتبال ایران در خطر حذف از جام جهانی نیست. البته در اینکه فیفا قطعا با چنین مواردی برخورد می‌کند جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد منتهی باید مدرک مستندی در این زمینه در اختیار فیفا قرار بگیرد که آنها امکان برخورد با تیم متخلف را داشته باشند. برخورد با افرادی که در فوتبال جادوگری را رواج می دهند هم به این شیوه نیست که تیمی را از تورنمنتی محروم کنند، بلکه با خود مربیان و بازیکنانی که از جادو به انحای مختلف استفاده می کنند، برخورد می شود. اگر بخواهیم مثالی درباره این موضوع بزنیم، می‌توانیم از برنامه فوتبال 120 فکت بیاریم که در آیتمی که درباره جادوگری ساخته بود به این نکته اشاره کرد که وینفرد شفر در زمان سرمربیگری‌اش در تیم ملی کامرون در بازی نیمه نهایی جام ملتهای آفریقا در سال ۲۰۰۲ به همراه مربی دروازه‌بانهای این تیم به جرم جادوگری و دفن کردن استخوان در خاک و ریختن یک ماده جادویی روی زمین بازداشت و دستگیر شده‌اند! کاری که آنها کرده بودند مستند بود و شناسایی شده بودند.

این موارد، برای فیفا حساس است اما اینکه طوری به افکار عمومی دروغ گفته شود که تیم ملی در آستانه حذف است، درست نیست چرا که فیفا تیمی که در هر رده سنی به جام جهانی صعود کرده باشد را حذف نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: