کد خبر: ۹۱۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۱۷۹
مجلس با اعطای مجوز به وزارت نفت برای انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های داخلی و شرکت‌های خارجی برای تولید محصولات بخش‌های پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی موافقت کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور، با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره 1 ماده واحده لایحه، برای ارائه مجوز به وزارت نفت برای انعقاد قرارداد با پژوهشکده‌ها یا دانشگاه های داخلی و شرکت‌های خارجی برای تولید محصولات دانش‌بنیان موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی «به وزارت نفت اجازه داده می‌شود تا از طریق انعقاد قرارداد با پژوهشکده‌ها و یا دانشگاههای داخلی و نیز شرکت‌های خارجی، لیسانس و فناوری مورد نیاز برای تولید محصولات بخش‌های پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی را خریداری و برای تولید این محصولات در اختیار سرمایه‌گذاران در داخل کشور قرار دهد».

این بند الحاقی با 157 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: