کد خبر: ۹۱۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۲۴۳
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بگویم سفر رئیس جمهور به کشور قطر یکی از بهترین سفرهای ایشان است، پر بیراه نگفته‌ام و احتمال دارد دستاوردهای بسیار بسیار خوبی عاید کشور شود.

نماینده مجلس: سفر رئیس‌جمهور به قطر می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا :حسین حسین‌زاده ، درباره سفر رئیس‌جمهور به قطر و شرکت در اجلاس اوپک گازی گفت: به دلیل این‌که یکی از مناقشات اصلی روسیه با اروپا بحث گاز رسانی این کشور است و از آنجایی که این چالش‌ها ادامه دارد و حتی در بحث اخیر تنش بین روسیه و اوکراین دوباره بحث گاز مطرح شده است؛ درحال حاضر فرصت‌طلبی و دیپلماسی قوی انرژی در حوزه گاز قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قطر یکی از این کشورهایی است که در حال رایزنی و استفاده از فرصت موجود است، خاطرنشان کرد: قطر به دلیل داشتن رتبه اول میعانات گازی و رتبه سوم گاز در دنیا موقعیت خاصی در بحث تأمین گاز در جاهای مختلف خواهد داشت. لذا می‌طلبد ما از این قافله عقب نمانیم و دپیلماسی انرژی را ابتدا با همسایگان و سپس در ادامه با کشورهای مختلف در این حوزه داشته باشیم.

وی یادآور شد: قطر به عنوان کشوری که روابط سیاسی خوبی با ایران دارد می‌تواند تاثیرگذار باشد و ما باید از فرصتی که در حال حاضر به وجود آمده است، استفاده کنیم. قطعا با درایتی که از رئیس‌جمهور محترم به ویژه وزیر نفت سراغ دارم این سفر دستاورد بسیار خوبی دارد.

سفر رئیس‌جمهور به قطر می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد/ نباید از قافله دپیلماسی انرژی عقب بمانیم/ رتبه خوبی برای ریسک‌پذیری سرمایه‌گذارن خارجی نداریم

 

حسین.زاده ادامه داد: اگر بگویم سفر رئیس‌جمهور به کشور قطر یکی از بهترین سفرهای ایشان است، پر بیراه نگفته‌ام و احتمال دارد دستاوردهای بسیار بسیار خوبی عاید کشور شود.

وی درباره این‌که گفته می‌شود ما در حوزه گاز با عدم سرمایه‌گذاری خارجی مواجه هستیم برای رفع این مشکل چه باید کرد، گفت: قبل از نمایندگی مجلس عضو کمیته توسعه سرمایه‌گذاری نفت و گاز کشور بودم؛ معقتدم شما هرچقدر هم جذابیت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنید به هرحال آن‌ها از نظر قوانین حقوقی دنیا در بحث سرمایه‌گذاری اولین آیتم‌شان بحث ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری در کشورها است که ما رتبه خوبی در این زمینه نداریم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: معتقدم با تلاش دیپلماتیک ما باید بتوانیم ضریب ریسک‌پذیری را بالا ببریم تا سرمایه‌گذاران خارجی تمایل پیدا کنند برای سرمایه‌گذاری در کشور ما حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: هنگامی که بحث‌های سیاسی و ریسک‌پذیری در مسئله سرمایه‌گذاری ما حل شد، پلن بعدی بحث سرمایه‌گذاری است در غیراینصورت نمی‌توانیم بگویم این‌ها می‌آیند و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

حسین زاده یادآور شد: بله، در چند سال گذشته قول برای سرمایه گذاری زیاد داده شده است اما به خاطر مباحثی که گفته شد سرمایه گذاران نمی‌آیند، زیرا هر شرکتی که در حوزه اقتصادی و کسب و کار فعالیت می‌کند در روابط بین‌المللی خود باید ملزومات کاری را مدنظر قرار دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: