کد خبر: ۹۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۳۵۱
پرده پلو بادمجانی یکی از انواع غذا‌های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پرده پلو بادمجانی با ما همراه باشید.
به گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها، پرده پلو بادمجانی یکی از انواع غذا‌های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پرده پلو بادمجانی با ما همراه باشید.

با چشیدن پرده پلو بادمجانی تا مرز دیوانگی بروید!

مواد لازم برای ۴ نفر

  • گوشت ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • بادمجان قلمی ۶ عدد
  • برنج ۴ پیمانه

طرز تهیه پرده پلو بادمجانی

برای تهیه پرده پلو بادمجانی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های درشت خرد می کنیم و درون قابلمه قرار می دهیم، سپس پوست یک عدد پیاز را جدا می کنیم و به ۴ قسمت تقسیم کرده و به گوشت اضافه می کنیم.

در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به گوشت اضافه می کنیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

حالا بادمجان ها را می شوییم، سپس کلاهک آن را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه برش های بادمجان را درون یک کاسه حاوی آب و نمک می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود.

با چشیدن پرده پلو بادمجانی تا مرز دیوانگی بروید!

در این مرحله پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از آب و نمک خارج می کنیم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن ها کاملا خارج شود. در ادامه برنج را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

حالا تا اندازه ای که یک بند انگشت روی برنج را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس نمک برنج را اندازه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه زمانی که آب اضافی برنج کاملا تبخیر شد حرارت را کم می کنیم.

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

در این مرحله اجازه می دهیم روغن مایع کاملا داغ شود، سپس بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم و هر دو طرف آنها را کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود.

با چشیدن پرده پلو بادمجانی تا مرز دیوانگی بروید!

پس از گذشت ۲ ساعت گوشت را از قابلمه خارج می کنیم، سپس ریش ریش می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس بادمجان ها را به گونه ای کف قابلمه را کاملا بپوشانند و مابقی آن ها اطراف قابلمه باشد قرار می دهیم.

در این مرحله پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه گوشت ریش ریش شده را درون قابلمه روی بادمجان ها می ریزیم، سپس پیاز داغ را روی گوشت ریش ریش شده می ریزیم و پخش می کنیم تا روی سطح گوشت را بپوشاند.

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه قابلمه برنج را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را درون قابلمه حاوی بادمجان و گوشت می ریزیم و با قاشق برنج را فشار می دهیم تا کاملا منسجم و فشرده شود.

حالا یک پیمانه آب روی برنج می ریزیم و اضافی بادمجان ها را روی برنج بر می گردانیم تا روی برنج را کاملا بپوشاند و همانند بقچه شود. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

در این مرحله درب را روی قابلمه قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم پرده پلو به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در نهایت پرده پلو بادمجانی را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به همراه برگ ریحان و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. در آخر پرده پلو را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: