کد خبر: ۹۱۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۵۱۳
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میرهای کرونایی، گفت: کشور ما همچنان در سیر صعودی مبتلایان در پیک امیکرون قرار دارد، در عین حال تا دو سه هفته آینده افزایش میزان مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.

طبرسی: سیر ابتلا به امیکرون صعودی استرییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میرهای کرونایی، گفت: کشور ما همچنان در سیر صعودی مبتلایان در پیک امیکرون قرار دارد، در عین حال تا دو سه هفته آینده افزایش میزان مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، پیام طبرسی با تاکید بر این که امیکرون در مقایسه با سایر سویه های کرونا بیشتر کودکان را درگیر می کند، افزود: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین علت های ابتلای کودکان به امیکرون است.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از علت هایی است که کودکان در سویه های قبلی کمتر به کرونا مبتلا شدند.

این عضو هیات علمی دانشگاه درباره شایع ترین نشانه های امیکرون اظهار داشت: در بیشتر مبتلایان امیکرون به شکل سرماخوردگی بروز می کند، از شایع ترین علامت های امیکرون تب، بدن درد، آب ریزش بینی، عطسه، سرفه و سردرد است.

طبرسی تاکید کرد: این ویروس جهش یافته کرونا در افراد مختلف و مبتلایان به بیماری های زمینه ای می تواند با نشانه های دیگری نیز بروز کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ دوره کمون یا نهفتگی امیکرون با سایر واریانت های کرونا تفاوت چندانی ندارد. معمولا دو تا هفت روز بعد از تماس با فرد مبتلا نشانه های ابتلا مشخص می شود.

به گزارش ایرنا،‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا را در ایران تایید کرد.

اولین مورد امیکرون ۲۴ نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، امیکرون نام‌گذاری کرده است. کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: