کد خبر: ۹۱۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۴
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح برخی از مصادیق برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران گفت: با توجه به اینکه گواهی نامه موتورسیکلت به زنان داده نمی شود رانندگی این افراد با موتورسیکلت ممنوع بوده و با آن برخورد می شود.

برخورد جدی پلیس با موتورسواری زنانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح برخی از مصادیق برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران گفت: با توجه به اینکه گواهی نامه موتورسیکلت به زنان داده نمی شود رانندگی این افراد با موتورسیکلت ممنوع بوده و با آن برخورد می شود.

 سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه توجیحی طرح انضباط بخشی به موتورسیکلت سواران که بناست از ۳۰ بهمن ماه در ۱۰۰ نقطه از تهران اجرا شود، گفت: گلایه مردم از تخلفات بعضی از موتورسیکلت سواران زیاد شده بود و متأسفانه ما شاهد آن هستیم که رفتار این افراد سبب بروز یکسری از تصادفات و حوادث جبران ناپذیر برای خودشان یا دیگر شهروندان شده است. در همین راستا نیز با تدبیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور بنا شد تا طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران و در واقع انضباط بخشی به تردد این افراد اجرا شود و همان طور که گفتم این طرح از روز ۳۰ بهمن ماه در ۱۰۰ نقطه از شهر تهران اجرا می شود.

رحیمی با بیان اینکه پلیس به هیچ عنوان مخالف استفاده از موتورسیکلت نیست، افزود: ما وضعیت و شرایط موتورسیکلت سواران را درک می کنیم و هدف ما از اجرای چنین طرح هایی اجرای قوانین از سوی تمامی کاربران ترافیک از جمله موتورسیکلت سواران است. این امر نیز موجب حفظ سلامت موتورسیکلت سواران، دیگر شهروندان و افزایش انضباط در عبور و مرور خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پلیس در اجرای این طرح با چه مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: انجام حرکات مخاطره آمیز یکی از جدی ترین اولویت های ما است. تمامی موتورسیکلت سواران مانند تمامی رانندگان باید قوانین را رعایت کنند. از این رو انجام هر گونه حرکات مخاطره آمیز از جمله مواردی است که با آن برخورد می شود. حرکت در خلاف جهت عبور و عبور موتورسیکلت سواران از پیاده روها نیز از جمله این موارد است.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: تردد از خط ویژه تخلف دیگری است که حتما با آن برخورد می شود چرا که خط ویژه محل عبور اتوبوس های مجاز و تردد خودروهای امدادی در شرایط اضطراری است و خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها اجازه تردد از آن را ندارند. اما متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از موتورسیکلت سواران حتی در شرایطی که تردد در مسیر خودروهای دیگر روان است باز هم وارد خط ویژه می شوند. تأکید می کنم که هیچ موتورسیکلت سواری تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خط ویژه را ندارد و از این رو پلیس با آن برخورد می کند.

رحیمی تخلفات مربوط به پلاک شامل مخدوش کردن پلاک، نداشتن پلاک، تغییر در ارقام پلاک و هر آنچه که موجب دیده نشدن پلاک شود را موضوع دیگری دانست که پلیس با آن برخورد خواهد کرد و گفت: در این شرایط نیز موتورسیکلت حتما توقیف خواهد شد و با توجه به اینکه چنین موضوعاتی جرم تلقی می شود احتمال تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پلیس با حمل بار غیرمتعارف از طریق موتورسیکلت ها نیز برخورد خواهد کرد، خاطر نشان کرد: حمل بار غیرمتعارف چه از سوی موتورسیکلت و چه از سوی وانت ها و دیگر وسایل حمل و نقلی ممنوع است و بار باید متناسب با ظرفیت وسیله باشد. بنابراین در رابطه با موتورسیکلت سواران نیز با حمل بار متعارف برخورد خواهیم کرد. البته منظور آن نیست که اگر یک جعبه کوچک پشت موتور بود با آن برخورد می شود. منظورمان بار غیرمتعارف است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در رابطه با اینکه آیا با حمل بیش از ظرفیت مسافر از سوی موتورسیکلت سواران نیز برخورد می شود یا خیر؟ گفت: ظرفیت موتورسیکلت دو نفر است بنابراین قطعا پلیس با حمل بیش از ظرفیت مسافر نیز برخورد خواهد کرد.

برخورد با موتورسواری زنان

رحیمی ادامه داد: موضوع دیگری که پلیس با آن برخورد می کند رانندگی افراد فاقد گواهی نامه است. کسی که گواهی نامه نداشته باشد اجازه ندارد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت را ندارد. در این میان با توجه به اینکه برای بانوان نیز تاکنون گواهی نامه ای صادر نشده با این تخلف نیز به عنوان رانندگی بدون گواهی نامه برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با اینکه چه برخوردی با این تخلفات انجام خواهد شد، گفت: این موتورسیکلت ها حداقل ۱۲ ساعت توقیف خواهند شد. البته فعلا برنامه ای برای انتقال آن ها به پارکینگ نخواهیم داشت و این توقیف ساعتی خواهد بود. در پایان نیز راکبان وسایل نقلیه باید تعهد بدهند که دیگر این جرایم را تکرار نکرده و علاوه بر آن جرایم رانندگی معوق خود را نیز در مدتی معلوم پرداخت کنند.

رحیمی اضافه کرد: البته اگر پس از ۱۲ ساعت صاحب موتورسیکلتی نسبت به ترخیص آن اقدام نکند طبیعی است که به پارکینگ منتقل خواهد شد.

موتوریار تعطیل نشده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: این طرح در کنار طرح موتوریار اجرا خواهد شد و طرح موتوریار تعطیل نشده است.

وی درباره معرفی موتورسیکلت سواران متخلف به مراجع قضایی نیز گفت: اگر موتورسیکلت سوار علاوه بر تخلف مرتکب شده جرمی دیگر نیز مرتکب شده باشد طبیعتا به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

رحیمی درباره ساعت اجرای این طرح نیز به ایسنا گفت: طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران در طول شبانه روز و همان طور که گفتم در ۱۰۰ نقطه از تهران اجرا خواهد شد. البته ممکن است نقاط اجرای این طرح افزایش پیدا کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و همراهی تمامی مسئولان بتوان طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران را تا زمان حصول نتیجه مناسب و اصلاح برخی از رفتارهای غلط ترافیکی اجرا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: