کد خبر: ۹۱۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
تعداد بازدید: ۴۶۶
جان کربی، سخنگوی پنتاگون اظهار کرده است که آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک خیبرشکن از سوی ایران ، فراتر از یک پیام بوده و در این خصوص می‌گوید: «ما پیوسته شاهد تلاش ایران برای بهبود برنامه موشکی‌اش هستیم. ما این اقدام را فراتراز یک پیام و تهدیدی برای منافع و تأسیسات منطقه‌ای آمریکا قلمداد می‌کنیم.»

این بار آمریکایی‌ها درست گفتند!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اظهار کرده است که آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک خیبرشکن از سوی ایران ، فراتر از یک پیام بوده و در این خصوص می‌گوید:
«ما پیوسته شاهد تلاش ایران برای بهبود برنامه موشکی‌اش هستیم. ما این اقدام را فراتراز یک پیام و  تهدیدی برای منافع و تأسیسات منطقه‌ای آمریکا قلمداد می‌کنیم.»
برخلاف آنچه تصور می‌شود، این بار قصد انتقاد از مواضع سخنگوی پنتاگون را نداریم! آمریکایی‌ها کاملا درست می‌گویند! آزمایش موفقیت‌آمیز و افتخارآمیز جدیدترین دستاورد راهبردی کشورمان، قطعا پیامی فراتر از حد تصور برای آمریکایی‌ها و مهره‌های منطقه‌ای واشنگتن دارد! این موشک که از نسل سوم موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد، سرعتی فوق‌العاده و جرمی محدود( نسبت به‌سرعت اصابت آن به اهداف ) دارد و می‌تواند شعاع 1450 کیلومتری را هدف قرار دهد. قدرت
 مانور پذیری بالای این موشک در عبور از سیستم‌های پدافندی و سپر موشکی دشمنان ، خاصیت دیگر این محصول راهبردی می‌باشد. 
بهتر است جان کری و همراهانش این حقیقت را یک‌بار برای همیشه درک کنند که دیگر زمان سکوت و صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات بالقوه منطقه‌ای سپری‌شده است. بهتر بود اگر مقامات پنتاگون نمی‌خواستند با چنین صحنه‌ای روبه‌رو نشوند، زمانی که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با جوبایدن رسما از هدف تل‌آویو مبنی بر حمله‌ محدود یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران سخن می‌گفت، سرشان را به علامت تایید تکان نمی‌دادند! اکنون‌که واشنگتن و تل‌آویو برای نظام و ملت ما خط‌ونشان می‌کشند، قطعا پیام آزمایش‌های موشک‌های بالستیک و دوربرد ما نیز فراتر از یک آزمایش ساده است. بهتر است این پیام را در چند جمله‌ کوتاه به رشته‌ تحریر درآوریم:«اگر واشنگتن و متحدان آن در تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی خود اقدامی علیه امنیت منطقه‌ای و ملی ایران صورت دهند، باسیلی موشکی محکمی از سوی ایران مواجه خواهند شد و هیچ تهدیدی نیز در این مسیر جلودار کشورمان نخواهد بود. »
واشنگتن و شرکای آن باید بپذیرند که استراتژی « مهار حداکثری ایران قدرتمند» نیز به‌مانند استراتژی« فشار حداکثری علیه ایران» شکست‌خورده و جایی برای احیای آن نیز وجود ندارد. در چنین شرایطی نباید  مقامات دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی را در خصوص  ابراز وحشت و سردرگمی در قبال قدرت نظامی، موشکی و امنیتی کشورمان، سرزنش کرد. شاید بهترین راه برای واشنگتن و متحدان آن، تسلیم‌پذیری در برابر قدرت کشوری باشد که طی 43 سال اخیر اجازه‌ تحقق نقشه‌ها و رؤیاهای شوم واشنگتن در منطقه را نداده است. آری! پیام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک خیبرشکن فراتر از آن چیزی است که به ذهن جان کربی و دیگر مقامات پنتاگون متبادر می‌شود! بهتر است پس‌ازآنکه مقامات آمریکایی کمی از شوک و بهت ناشی از این مسئله بیرون آمدند، کمی به محاسبه‌ آثار و تبعات بازی خطرناک خود در منطقه‌ غرب آسیا بپردازند.

حنیف غفاری

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: