کد خبر: ۹۱۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۴۳۹
یک مدرس دانشگاه گفت: در میدان جنگ ترکیبی دشمن ما می‌توانیم با بهره‌مندی از شیوه‌های جنگ نامتقارن مناطق جولان شبکه دشمن را با جهاد تبیین و تهاجم ترکیبی منهدم کنیم.

انهدام مناطق جولان دشمن با تهاجم ترکیبی و جهاد تبیین میسر استبه گزارش خبرداغ ، آرش پاک اندیش پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با  فارس، گفت: جوانان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تهاجم ترکیبی در برابر جنگ ترکیبی دشمن با راهبرد جهاد تبیین روزنه های نفوذ فرصت طلبان و عناصر نفوذی دشمن را مسدود می کنند. 

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا ادامه داد: در جنگ ترکیبی شاهد پیوندهای ناهمگن از عناصر مختلف دشمن هستیم. در این میدان ما می توانیم با بهره مندی از شیوه های جنگ نامتقارن مناطق جولان شبکه دشمن را با جهاد تبیین و تهاجم ترکیبی منهدم کنیم. 

وی افزود: مهمترین مؤلفه های جنگ ترکیبی شامل نیروهای نامنظم و ویژه، حمایت از ناآرامی های داخلی، جنگ اطلاعاتی و پروپاگاندا، دیپلماسی ، حملات سایبری، جنگ اقتصادی، نیروهای نظامی متعارف، نیروهای نظامی ویژه میباشد که در گزارش امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۵ آمده است. علاوه بر این می توان از انقلاب رنگی و جنگ نیابتی نیز به عنوان مولفه های دیگر جنگ ترکیبی یا هیبریدی نام برد.

پاک‌اندیش تصریح کرد: تحقیر توان داخلی و ناامید کردن مردم از آینده کشور از اهداف اصلی جنگ هیبریدی دشمن علیه ایران اسلامی است. مهندسی فرهنگی کشور بایستی مبتنی بر اندیشه انقلابی باشد. مدیرانی که دستگاه محاسباتی شان در برابر جنگ ترکیبی دشمن دچار اختلال شده باشد نمی توانند در برابر این مساله جهادگونه عمل کنند. 

وی گفت: جریان آمریکایی_صهیونیستی با ترکیب سه مولفه تهدید، تطمیع و جذب به دنبال از بین بردن قدرت دفاعی و تهاجمی ایران است و راهبرد اصلی شیطان بزرگ نهایتاً تجزیه کشور و ایجاد یک ایرانی ضعیف است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: جهاد تبیین فرمان قطعی و فوری امام انقلاب در مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی است. طبعاً ایستادگی در برابر محور آمریکایی_صهیونیستی بصورت جبهه‌ای و با تهاجم به سمت مناطق جولان عناصر دشمن امکان پذیر است. هر چند که قدرت آمریکا و نظام سلطه دچار فرسایش و رو به افول است. 

وی با بیان اینکه انسجام و خودباوری ملی و داشتن روحیه مقاومت در برابر نظام سلطه بزرگترین ضربه بر قدرت نرم آمریکاست، گفت: ارزش های مشترک دنیای امروز در میان استقلال خواهان ، در برابر ارزش های آمریکایی ایستاده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: