کد خبر: ۹۱۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
تعداد بازدید: ۶۸۶
وزیر امور خارجه بر ضرورت حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در جمع ایرانیان خارج از کشور و رفع مشکلات آنها تأکید کرد و گفت: مصمم به گسترش روابط متوازن با آسیا و دیگر مناطق دنیا هستیم.

امیرعبداللهیان: سفرای ایران توجه ویژه‌ای به ایرانیان خارج از کشور داشته باشندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: وزیر امور خارجه بر ضرورت حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در جمع ایرانیان خارج از کشور و رفع مشکلات آنها تأکید کرد و گفت: مصمم به گسترش روابط متوازن با آسیا و دیگر مناطق دنیا هستیم.

به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، نخستین نشست ویدیو کنفرانسی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با همه سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و با حضور معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه دیروز (چهارشنبه) ۲۰ بهمن ماه برگزار شد.

در این نشست پس از ارائه نقطه نظرات تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام خجسته دهه فجر و حلول ماه رجب، آخرین تحولات سیاست خارجی کشور را تبیین کرد.

* سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران توجه ویژه‌ای به ایرانیان خارج از کشور داشته باشند

امیرعبدالهیان با اشاره به برنامه‌های تحول گرایانه دولت، سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند را چارچوب حرکت دستگاه دیپلماسی در تنظیم روابط خارجی در راستای حفظ و صیانت ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و تامین منافع حداکثری ملت بزرگ ایران خواند.

وزیر امور خارجه با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه سیاست خارجی طی چند ماه گذشته از جمله تامین نیازهای فوری بهداشتی جامعه و واکسن به میزان وسیع، از روسای نمایندگی‌های خارج از کشور خواست در چارچوب سیاست‌های دولت جدید و ماموریت‌های تعیین شده، تمامی تلاش و توان خود را برای تعمیق و توسعه روابط دوجانبه ایران با دیگر کشورها به کار گرفته و توجه ویژه‌ای به امور ایرانیان خارج از کشور داشته باشند.

وی تأکید کرد: ضروری است روسای نمایندگی‌ها در جمع ایرانیان خارج از کشور حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات و رفع آن برآیند.

وزیر امور خارجه همچنین ۱۸ دی ماه در دیدار رهبران ادیان و مذاهب توحیدی و نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس، تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور به وطن را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت امور خارجه خواند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: با وجود آنکه همسایگان و منطقه آسیا جزو اولویت‌های اصلی در سیاست خارجی کشور است، اما در عین حال جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط متوازن و خوب خود را با کشورهای سایر مناطق از جمله آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا گسترش دهد.

امیرعبدالهیان در پایان به آخرین تحولات مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها پرداخت.

گفتنی است چندی پیش نخستین نشست شورای ایرانیان خارج از کشور توسط رئیس جمهور برگزار شد.

امیرعبداللهیان همچنین چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که ارائه روان خدمات و تسهیلات کنسولی، تضمین آمد و شدهای پیوسته و بدون دغدغه جامعه ایرانیان خارج از کشور و اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی، تسهیل ارائه خدمات مالی و بانکی به ایرانیان خارج از کشور، تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور با همکاری مجلس شورای اسلامی در دستورکاری جدی قرار دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در دولت فعلی امیدوارانه بر آن است در همکاری و همدلی با همه آحاد ملت ایران اعم از هموطنان ساکن در این جغرافیا و یا ایرانیان خارج از کشور وارد عمل شود و این آمادگی وجود دارد با هم پیوندهایی که درحوزه پیرامونی ایران زندگی می‌کنند و با هم قرن‌ها در بستر فرهنگی و تمدنی مشترک زیسته‌ایم گام‌های بلندی را به سوی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برداریم.

لازم به ذکر است پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران با موضوع تاریخ جوامع ایرانیان خارج از کشور و سیاست خارجی ششم دی ماه با حضور و سخنرانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد و امیرعبداللهیان در این نشست طی اظهاراتی اعلام کرد: وزارت امور خارجه بدون تبعیض و تعصب و با دستانی گشوده آماده ارائه تسهیلات به منظور ایجاد زیرساخت‌های تجاری، صنعتی، مالی و بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه ای در جغرافیای همسایگان و در قلب جهان هم پیوند منطقه است. اولویت بخشیدن به افزایش سطح تماس‌های فرهنگی و تبادلات اجتماعی در برنامه دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی ماه‌های آینده با ابتکاراتی تازه و خلاقانه نیز یکی دیگر از سیاست‌هایی خواهد بود که مقرر است در اسرع وقت و با نگاهی همه شمول در همراهی با جامعه ایرانیان خارج از کشور در دستور کار همکاران اینجانب فرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: