کد خبر: ۹۱۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
تعداد بازدید: ۲۴۹
سرنوشت شوم و تاریک برخی صحابه پیامبر اکرم (ص) که از مسیر قرآنی أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ (1)،منحرف شدند بر بعضی انقلابیون و صحابی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله) هم صادق است.

تکنیک‌های حضور در میدان روشنگری!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، سرنوشت شوم و تاریک برخی صحابه پیامبر اکرم (ص) که از مسیر قرآنی أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ (1)،منحرف شدند  بر بعضی انقلابیون و صحابی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله) هم صادق است. کسانی که سر در آخور «قدرت» و «ثروت» ، «جاه‌طلبی» و «اندوه دیده شدن» فروکردند و نتوانستند حقایق نورانی و الهی انقلاب را درک کنند. «جهل» و «غفلت» آنها را به «بیراهه‌پویی» کشاند و بنای بی‌مهری و ناسپاسی با نظام، انقلاب و مردم گذاشتند. این جماعت منافع شخصی را به منافع «ملی» و «مصالح ملی» ترجیح دادند و در میدان «تعارض منافع» همیشه به سمت و سوی  «نفس اماره» رفتند.آنها نظام را به یک دالان تودرتوی جنگ شناختی دشمن کشاندند.
تربیت‌شدگان این  «بیراهه‌پویی» در برخی رسانه‌ها و احزاب و گروه‌های داخلی جا خوش کرده‌اند و برخی هم به رسانه‌ها و اندیشکده‌های دشمن پناه بردند .آنها گاهی چنان حرف می‌زنند که دشمن را سر ذوق می آورند و گاهی از همان فرستادگان خود به خارج خط می‌گیرند و یک مسیر شیطانی را در داخل برای تحریف حقایق انقلاب طی می کنند.
اینکه رهبر معظم انقلاب در آغاز چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب روی «جهاد تبیین» تأکید دارند و آن را یک وظیفه فوری و قطعی برای مردم و مسئولان به ویژه رسانه‌ها می‌دانند برای این است که نظام از این  پیچ تندی  که سرعت انقلاب در رسیدن به قله را گرفته  به سلامت عبور کند.
برای حضور در چنین معرکه‌ای باید با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این جماعت آشنا بود؛ تا پاسخگوی شبهات آنها باشیم.
1- اولین تکنیک آنها بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک‌نمایی پیشرفت‌ و توفیقات نظام است . برای عبور از این مرحله کافی  است پیشرفت‌ها و توفیقات نظام را فهرست کنیم واز دستاوردهای آن دفاع کنیم و همچنین ریشه پدیداری مشکلات را شناسایی و کسانی که در به وجود آوردن آن سهم اصلی را داشتند اجازه ندهیم با فرار به جلو  ، بازی «کی بود کی بود من نبودم» را شروع کنند.
2-  ترور شخصیت و عوض کردن جای جلاد و شهید، دومین تکنیک آنهاست.ما از اول انقلاب شخصیت‌های بزرگی چون شهید بهشتی‌،  باهنر و شهدای محراب را از دست دادیم و دشمن با  ترور شخصیت ابتدا آنها را از میدان به در برد و بعد با ترور فیزیکی به سراغ آنها آمد. اما مردم  فریب آنها را نخوردند و در همان دهه اول انقلاب با مشت محکم به دهان منافقین کوبیده و آنها را تا بغداد و پیوستن  شان به دشمن غدّار ملت تعقیب کردند و داغ ننگ و رسوایی خیانت به وطن را به پیشانی این کور دلان زدند.
3- سیاه‌نمایی ، تحقیر ، تهدید و تحریف از شناخته‌ترین تکنیک های دشمن بوده که در جهاد تبیین باید به درستی روشنگری شود.
4- قبح‌زدایی از ضدارزش‌ها و منکرات و تقدس‌زدایی از معروفات و ارزش‌ها ، این تکنیک در تبلیغ و ترویج سبک زندگی به شیوه‌های غلط و انحرافی مکتب‌های ضدخدایی مانند لیبرالیسم ، سوسیالیسم و فاشیسم صورت می‌گیرد.ضدیت و کینه ای که آنها از «حجاب» به عنوان یک حکم شرعی دارند، اعجاب‌آور است.
آنها «پوشیدگی» را تیرخلاص به امتیاز «برهنگی» در غرب می‌دانند و حجاب  راچون پرچمی که جلوی استیلای آنها در حوزه اقتصاد، فرهنگ و حتی سیاست  می‌گیرد، تصور می کنند.
5- پمپاژ دودستگی ، اختلاف و دوقطبی‌های کاذب توأم با نا امیدی و بدبینی در جامعه و جریان سازی‌های کاذب، آخرین تکنیک دشمن در یک جامعه انقلابی است.
دشمن نهضت «مشروطه» و «ملی شدن نفت» را با همین ترفند نابود کرد با همین حربه به سراغ نهضت امام خمینی (ره) آمد، اما هوشمندی امام و بصیرت مردم باعث شد تیرهای آنها به سنگ بخورد و  هرچه بذر نفاق و دودستگی کاشتند در بستر آگاهی‌های مردم به فنا رفت. تداوم این ترفند به فروپاشی امپراطوری 70 ساله شوروی منجر شد و پایه‌های دموکراسی لیبرال را در غرب به لرزه درآورد و  اکنون هم آثار فروپاشی ارکان قدرت غرب به ویژه آمریکا دیده می شود
 که می توان از زبان نخبگان آنها شنید.
فردا 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب است. روزی که ملت ما با نور قرآن و فرمان انبیا به  ظلمت 2500 ساله حکومت طاغوت پایان داد. 43 سال است ملت ما بر این پیمان استوار و محکم ایستاده.
  امروز در عصر«روشنگری» و «حفظ دستاوردهای انقلاب» به سر می‌بریم و به سرعت مشکلات و معضلات را پشت سر  خواهیم گذاشت. تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جنگ نرم و جنگ شناختی نمی‌تواند این ملت را به زانو درآوردو  ما همچنان به پیش می‌رویم.
پی نوشت:
1-سوره نساء، آیه 59

​​​​​​​

محمدکاظم انبارلویی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: