کد خبر: ۹۰۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۲۸۱
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه جوانان باید قبل از اینکه سهم خود را در اداره کشور بیابند، کشور داری را در احزاب و تشکل‌ها فرا بگیرند، گفت: باید به خاطر جوانان هم که شده کشور را به سمت تحزب پیش ببریم.

عضو حزب کارگزاران: باید به‌خاطر جوانان هم شده به سمت تحزب برویمبه گزارش خبرداغ ، علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در خودباوری و اعتماد و میدان دادن به جوانان، اظهار داشت: اوایل انقلاب عمده کار بر دوش جوانان بود. از تظاهرات‌های گسترده که توسط دانشجویان صورت می‌گرفت تا ساماندهی برخی تحرکات انقلابی.

وی افزود: بسیاری از نهادهای انقلابی امروز همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن و کمیته انقلاب اسلامی از سوی جوانان راه‌اندازی و تاسیس شد. زمانی که سپاه انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرد متوسط سن در آن کمتر از 20 سال بود و فقط 2 درصد از اعضای سپاه سنی بالای 30 سال داشتند.

نماینده اسبق مجلس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با همت، تلاش، ایثار و فداکاری جوانان به پیروزی رسید، گفت:‌جوانان همواره پای ثابت انقلاب بودند و در میدان‌های عمل فداکارانه تلاش می‌کردند. 

نمازی با اشاره به نقش برجسته و پرشور جوانان در دفاع مقدس، گفت: اگر بگوییم بار اصلی جبهه و جنگ به لحاظ پشتیبانی و حضور در خط مقدم جنگ بر دوش جوانان بود، بی راه‌ نگفته‌ایم. اکثر فرماندهان لشکرهای بزرگ زمان جنگ را جوانان 20 تا 27 ساله راهبری و هدایت می‌کردند. 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از جوانان برای کرسی‌های مختلف پارلمان‌های ملی و محلی نامزد شدند و حتی جزو برگزار کنندگان انتخابات شدند بنابراین حضور جوانان در صحنه‌های مختلف نظام و اداره کشور چشمگیر و محصول انقلاب اسلامی بوده است.

*جوانان مسلح به علم شوند/ باید به سمت کارکرد حزبی برویم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه اداره کشور باید بر طبق قانون اساسی باشد، گفت:‌ جوانان ما که آینده کشور، نظام و انقلاب هستند باید مسلح به علم شوند و مراتب علمی را مجدانه دنبال کرده و وقت و زمان خود را صرف مطالعه و تحصیل در مقاطع مختلف کنند.

به گفته نمازی، جوانان باید قبل از اینکه سهم خود را در اداره کشور بیابند، کشورداری را در احزاب و تشکل‌های مختلف فرا بگیرند. باید به خاطر جوانان هم که شده کشور را به سمت تحزب پیش ببریم.

وی افزود: حلقه میانی بین دانشگاه و مسئولیت حزب است چرا که در همه جای دنیا کادرسازی در احزاب صورت می‌گیرد. جوانان ما باید در میدان عمل شایستگی‌های خود را اثبات کنند نه اینکه با رانت و لابی‌گری مسئولیت‌ها به آنها صدقه داده شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: اکنون بحث مهم و مجدانه‌ای که بین احزاب کشور مطرح است، بحث راه‌اندازی دو الی سه حزب فراگیر در کشور است، چرا که ناگزیریم که به سمت کارکرد حزبی برویم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: