کد خبر: ۹۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۵۰۳
یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با کانون‌های اُمیکرونی در کشور، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم.

خبرهای خوب و بد از اومیکرون/ چه مدت بعد از مواجهه با ویروس اومیکرون به کرونا مبتلا می‌شوید؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا:الکساندر سمیونوف، مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی دولتی روسیه، اظهار کرد: افراد پس از مواجهه با سویه اُمیکرون طی چند ساعت به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند؛ در حالی که این مدت زمان در مورد سویه‌های قبلی سه تا چهار روز است.

وی گفت: غم‌انگیزترین مورد در این سویه تکثیر سریع آن است و فرد مبتلا می‌تواند ویروس را نه در سه تا چهار روز بعد از ابتلا بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را منتقل کند.

وی افزود: این سویه حدود یک هفته یا بسیار سریع‌تر از سایر سویه‌ها از بدن خارج می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) در ۲۶ نوامبر سویه B.۱.۱.۵۲۹ که در آفریقای جنوبی به‌عنوان سویه نگران‌کننده شناسایی شد را با حرف یونانی اُمیکرون معرفی کرد.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: این سویه دارای جهش‌های زیادی است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده است.

علائم ابتلا به این بیماری شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است که به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اُمیکرون فهرست شدند و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند نیز عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

در حال حاضر اُمیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی و باعث رشد انفجاری آمار مبتلایان به کووید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: