کد خبر: ۹۰۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
تعداد بازدید: ۲۷۵
سخنگوی صنعت برق گفت: تشویقی مشترکان کم مصرف از ۵ هزار تومان به ازای هر ۱۰۰ کیلو وات ساعت به ۲۵ هزار تومان افزایش یافت.

پاداش مشترکان کم مصرف ۵برابر شدبه گزارش خبرداغ  به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تغییر در نظام تشویقی تعرفه‌گذاری برق خانگی اظهار داشت: بر اساس نظام پیشین تعرفه‌گذاری برق اگر یک مشترک خانگی میزان مصرف برق خود را در چهار ماه گرم سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می‌داد، متناسب با کاهش و نرخ پله اول که عدد ۵۰ تومان برای هر کیلووات ساعت بود، مشمول دریافت پاداش می‌شدند.

سخنگوی صنعت برق در تشریح افزایش قابل توجه پاداش‌ها در نظام تعرفه‌گذاری جدید گفت: بر اساس نظام جدید تعرفه‌گذاری برق که از ابتدای بهمن‌ماه اجرا شده است، ملاک عمل برای تعیین نرخ پاداش، هزینه‌های تمام شده برق هست با احتساب متوسط هزینه سوخت نیروگاهی، تبدیل انرژی و هزینه توزیع در ۲ سال گذشته معادل ۲۵۰ تومان برای هر کیلووات تعیین شده و به عبارت دیگر، نرخ تشویقی‌ها ۵ برابر شده است.

پاداش مشترکان کم مصرف ۵ برابر شد

وی توضیح داد: در گذشته اگر مشترکی برای ۱۰۰ کیلووات ساعت ساعت ۵ هزار تومان تشویقی دریافت می‌کرد، این عدد در حال حاضر برای زمان‌های غیر اوج بار به ۲۵ هزار تومان می‌رسد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان نرخ پاداش برای صرفه‌جویی در زمان اوج بار ۲ برابر می‌شود گفت: اگر مشترک میزان صرفه‌جویی خود را در زمان اوج بار قرار دهد، ۲ برابر نرخ بیان شده برای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهد کرد و نسبت به نظام قبلی تعرفه‌گذاری با افزایش ۱۰ برابر پاداش‌ها مواجه هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: