کد خبر: ۹۰۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
تعداد بازدید: ۳۴۳
بهترین روش درمان افتادگی پلک برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای آگاهی از بهترین روش باید مورد معاینه پزشک قرار بگیرید. هزینه درمان افتادگی پلک چقدر است؟ بهترین متخصص درمان افتادگی پلک کجاست؟

به گزارش خبرداغ به نفل از برترین ها ، شاید به نظرتان بهترین روش درمان افتادگی پلک جراحی پلک باشد. باید بدانید انواع مختلفی از جراحی پلک به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک وجود دارد. همچنین از روش‌های دیگری هم بجز جراحی برای درمان افتادگی پلک استفاده می‌شود. افتادگی پلک‌ها و ابرو‌ها می‌تواند شما را خسته و پیرتر از سنتان نشان دهد.

در برخی از موارد، پلک‌های افتاده ممکن است بینایی را نیز مختل کنند. اگر از افتادگی پلک خود ناراضی هستید و می‌خواهید از بهترین روش درمان افتادگی پلک استفاده کنید. در ادامه اطلاعات مفیدی درباره انواع روش‌های جراحی و غیر جراحی برای درمان افتادگی پلک آورده ایم تا به شما در تصمیم گیری بهترین روش درمان افتادگی پلک کمک کنیم.

بهترین روش درمان افتادگی پلک چیست؟

بهترین روش درمان افتادگی پلک به غیر از جراحی

افتادگی چشم می‌تواند یک ویژگی ارثی باشد که با افزایش سن بیشتر می‌شود. با بیشتر شدن سن پوست روی پلک فوقانی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و حالت افتادگی پیدا می‌کند. همچنین چربی که به طور طبیعی در لبه حفره چشم قرار می‌گیرد تا از چشم محافظت کند. شروع به برآمدگی به جلو می‌کند، زیرا بافتی که قبلاً آن را در جای خود نگه داشته با افزایش سن ضعیف می‌شود.

این باعث ایجاد پلک‌های پف کرده، پر و سنگین می‌شود. با انواع جراحی‌ها می‌توان پوسته افتاده و چربی اضافی زیر پوست را برداشت. اما در برخی از افراد افتادگی پلک به مقداری نیست که نیاز به جراحی داشته باشد در این صورت می‌توانید از بهترین روش درمان افتادگی پلک به غیر از جراحی استفاده کنید. در ادامه چند روش برای درمان افتادگی پلک آورده ایم.

۱. بوتاکس

بوتاکس که در واقع یک داروی رایج است که برای افتادگی پلک نیز استفاده می‌شود. بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است، در این روش در واقع می‌توانید از کشش عضلات روی صورت برای ایجاد لیفت پلک استفاده کرد تا ظاهری بهتر به پلک و ابرو داده شود.

۲. کرم‌های موضعی

کرم‌های موضعی برای افرادی تجویز می‌شود که افتادگی کمتری در پلک آن‌ها وجود دارد. این کرم‌ها تاثیر گذاری طولانی مدتی ندارند. اما می‌توانند افتادگی پلک را برای مدتی به تاخیر بیندازد؛ و ظاهری جوان‌تر و با نشاط‌تر به چهره شما ببخشند.

۳. پرکننده‌ها

از پرکننده‌های برای لیفت پلک بالایی استفاده نمی‌شود، اما برای پلک پایینی می‌توان از پرکننده‌ها استفاده کرد. این مواد را در محل اشک قرار می‌دهند تا به حجم بخشی به زیر چشم کمک کند. این کار به باعث می‌شود چین و چروک‌های زیر چشم از بین برود و ظاهر شما به ظاهری جوانتر تبدیل شود. همچنین می‌توان پس از استفاده از پرکننده‌های از لیزر استفاده کرد تا پوست زیر پلک را سفت کند.

مطلب زیر نیز می‌تواند برایتان جذاب باشد:

بوتاکس یا فیلر، کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

بهترین روش درمان افتادگی پلک چیست؟

جراحی بهترین روش درمان افتادگی پلک

بسیاری از افراد برای رفع مشکلاتی مانند: افتادگی پلک یا کیسه‌های زیر چشم خود جراحی را به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک انتخاب می‌کنند. جراحی پلک می‌تواند افتادگی پوست، رسوبات چربی و کیسه‌های زیر چشم، افتادگی پلک پایین و چین و چروک را درمان کند. همچنین جراحی می‌تواند اثرات پیری را از نظر زیبایی و از نظر بینایی نیز ترمیم کند. انواع مختلف از جراحی برای افتادگی پلک می‌تواند به زیبایی و عملکرد پلک کمک کند. آیا می‌دانستید جراحی پلک انواع مختلفی دارد؟ بیماران اغلب نمی‌دانند انواع مختلفی از جراحی برای درمان افتادگی پلک استفاده می‌شود؛ بنابراین در اینجا انواع جراحی و مراحل انجام آن را برای شما آورده ایم.

۱. جراحی لیفت پلک

در لیفت پلک می‌توانیم به بلفاروپلاستی اشاره داشته باشیم. بلفاروپلاستی نام جراحی است که علاوه بر از بین بردن پوست اضافی، چربی‌ها را برای کاهش پف‌کردگی برداشته یا تغییر مکان می‌دهد. در طی بلفاروپلاستی پلک فوقانی، پوست اضافی که می‌تواند روی مژه‌ها آویزان شود، برداشته می‌شود. این روش برای بلفاروپلاستی پلک پایین نیز مشابه است. با این حال، در برخی مواقع به‌جای بریدن پوست، پوست را از طریق لایه‌برداری‌های شیمیایی لایه‌برداری با لیزر یا TCA سفت می‌کنند و چربی برداشته می‌شود یا در محل اشک قرار می‌گیرد.

۲. جراحی ترمیم پتوز

این روش شامل بلند کردن پلک‌های فوقانی است. در این روش معمولاً با دستکاری عضلات پلک که با افزایش سن ضعیف می‌شوند، انجام می‌شود. جراح همچنین می‌تواند در طول انجام این روش، چربی و پوست اضافی را از بین ببرد. پتوز را نیز می‌توان به صورت داخلی بدون برش روی پلک ترمیم کرد.

۳. لیفت ابرو

بسیاری از بیمارانی که به دنبال جراحی هستند تا پلک‌های خود را جوان‌تر نشان دهند، در واقع پتوز ابرو دارند، اما فکر می‌کنند مشکل پلک هایشان است. پزشکان در ابتدا ابرو‌ها را با دست بلند می‌کنند تا بهبودی را که بیماران با روش‌های لیفت ابرو دریافت خواهند کرد به آن‌ها نشان دهند. انواع مختلفی از لیفت ابرو وجود دارد. جراح می‌تواند لیفت ابرو را فقط برای بلند کردن ابرو‌ها به صورت جانبی انجام دهد. یا می‌تواند ابرو‌ها را به طور کامل یک برش بزرگ روی پوست سر یا در امتداد خط مو بالا ببرد. معیار‌های مختلفی برای انتخاب یک روش جراحی نسبت به دیگری وجود دارد. این موارد باید در جلسه مشاوره برای جراحی پلک و ابرو مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

مراحل جراحی به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک

بعد از این که پزشک شما جراحی را به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک انتخاب کرد. برای انجام جراحی ابتدا شما را بیهوش می‌کند. در مرحله بعد، اگر افتادگی در پلک بالایی باشد، جراح برشی بر روی چین پلک، و اگر در پلک پایینی باشد درست زیر خط مژه پایینی ایجاد می‌کند، بنابراین جای زخم‌ها حداقل و طبیعی هستند. سپس چربی، ماهیچه و پوست را از بین می‌برند. برای بستن پوست‌های برش داده شده روی پلک از بخیه استفاده می‌شود. در حالی که بیمار در ابتدا کبودی و تورم دارد، پس از بهبودی حالت جوان‌تر و هوشیارتری خواهد داشت.

بهبودی بیمار به مدت ۱ تا ۲ هفته‌ای است. در هفته اول تمام بخیه‌ها را بیرون می‌کشند و بیشتر کبودی‌ها برطرف می‌شود. اما هنوز هم از نظر فعالیت هنوز باید مراقب باشید. بعد از گذشت هفته دوم می‌توانید به فعالیت‌های عادی روزانه خود باز می‌گردید. از آنجایی که پلک‌ها یکی از نواحی بسیار ظریف از صورت است، یافتن یک جراح اکولوپلاستی با تجربه و آگاه برای انجام این عمل بسیار مهم است.

بهترین روش درمان افتادگی پلک چیست؟

انتخاب پزشک برای انجام بهترین روش درمان افتادگی پلک

همانطور که متوجه شدید روش‌های مختلفی برای درمان افتادگی پلک وجود دارد. برای اینکه بهترین روش درمان افتادگی پلک را انتخاب کنید باید به پزشکی حاذق و متخصص مراجعه کنید. پزشکان بعد از یک معاینه و ارزیابی کامل به شما بهترین روش را توصیه می‌کنند. اما در نظر داشته باشید که پزشکی که در جراحی زیبایی یا حتی چشم تخصص ندارند، ممکن است روش مناسبی را توصیه نکند، که می‌تواند منجر به جراحی برای اصلاح پلک ما شود. بسته به سن شما و وسعت افتادگی پلک یک جراح زیبایی با تجربه می‌تواند گزینه‌های متعددی را برای بهبود ظاهر پلک ها، ابرو‌ها و ناحیه چشمی شما ارائه دهد.

هزینه بهترین روش درمان افتادگی پلک

برای آگاهی دقیق از هزینه جراحی افتادگی پلک، ابتدا باید مشخص شود که بهترین روش برای شما کدام روش است. برای اطلاع از بهترین روش ابتدا باید مورد معاینه پزشک متخصص قرار بگیرید. پزشک متخصص پس از انجام معاینات لازم و بررسی انتظارات شما از جراحی، هزینه بهترین روش درمان افتادگی پلک را با شما در میان می‌گذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: