کد خبر: ۹۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
تعداد بازدید: ۲۶۵
در حال بیشتر راه‌های روستایی جنوب استان کرمان مسدود شده، برخی از روستا‌ها در محاصره سیلاب بوده و اسکان اضطراری مردم در حال انجام است.

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در کرمانبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: با ورود سامانه بارشی از دو روز قبل به استان کرمان و اعلام وضعیت قرمز هواشناسی شاهد بارش‌های سیل آسا، وقوع سیلاب، بسته شدن راه‌های روستایی، آبگرفتگی معابر و منازل شهری، طغیان رودخانه‌ها و در مناطقی شکسته شدن سیلاب‌ها و تخلیه روستاها هستیم.

*محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمان گزارش وضعیت مناطق سیل‌زده این استان را جویا شد و ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده بر بسیج امکانات برای اهالی درگیر آبگرفتگی تاکید کرد.

*وی ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده کرمان و با توجه به گزارش استاندار کرمان بر رسیدگی به خانواده‌هایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.

*علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در گزارش خود به تشکیل ستاد مدیریت بحران در روز گذشته و انجام اقدامات پیشگیرانه در مناطق مختلف استان کرمان در راستای کاهش خسارات ناشی از بارندگی‌ها اشاره کرد.

*احمد وحیدی وزیر کشور که دیروز در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت بارندگی در استان را بررسی کرده بود امروز نیز در ارتباط تلفنی بر امدادرسانی و اسکان اضطراری تاکید کرد و علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در تماس تلفنی وزیر کشور آخرین اقدامات انجام شده و وضعیت مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

*وحیدی وزیر کشور نیز ضمن تشکر از استاندار کرمان بر آمادگی همه فرمانداران و اعضای ستاد بحران و امدادرسانی و اسکان اضطراری مردم در مناطق سیل‌زده استان کرمان به ویژه در روستای کروچان تاکید کرد.

*مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب‌ها در استان کرمان از مسدود شدن راه 175 روستایی در شش شهرستان استان خبر داد و اظهار داشت: راه سه محور اصلی و هفت جاده فرعی نیز مسدود شده است.

*وی با اشاره به آبگرفتگی 70 منزل روستایی گفت: 44 روستای استان کرمان نیز در معرض خطر سیلاب بودند که با اقدامات زیرساختی انجام شده مشکلی برای آنها پیش نیامد.

*سعیدی با اشاره به اینکه حجم آب گذری و روان آبها بسیار بالا بود گفت: دسترسی به برخی از روستاهایی که مسیر خاکی داشتند یا در مناطق صعب العبور کوهستانی و یا باتلاقی اطراف جازموریان هستند به سخت انجام می‌شود که امیدواریم با فروکش شدن سیلاب‌ها بتوانیم راه‌ها را بازگشایی کنیم.

*مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به قطع برق و آسیب رسیدن به شبکه انتقال برق 34 روستا افزود: 32 روستای استان نیز دچار قطع آب هستند که برخی به دلیل قطع برق موتورپمپ‌ها بوده و ارتباط مخابراتی 15 روستای نیز قطع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: