کد خبر: ۹۰۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تعداد بازدید: ۳۲۰
سخنگوی دولت گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار چون خودجوش و مردم‌محور عمل می‌کند، اثربخش است.

جشنواره فیلم عمار چون خودجوش و مردم‌محور عمل می‌کند، اثربخش استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار تاکید کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار چون خودجوش و مردم‌محور عمل می‌کند، اثربخش است.

وی افزود: ظرفیت مردمی این جشنواره باعث شده است که هم سلایق مختلفی را پوشش دهد و هم به لحاظ موضوعی دست و پا بسته نباشد. مستندهای نمایش‌داده شده در ۱۱ دوره پیشین این جشنواره، تایید می‌کند که عمار از مردم و برای مردم است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: کارهای مردمی و مستند ساختن از دغدغه‌های مردم ماندگارند. وقتی حفظ آرمان‌های انقلاب در کنار مطالبه‌ تحقق این ارزش‌ها در هیاهوی مشکلات، با هنرمندی و استفاده از روزآمدترین روش‌ها عجین شود، هم به دل مخاطب می‌نشیند و هم اثرگذاری بیشتری دارد.

وی گفت: عمار با دست‌اندرکاران جوانش از این ویژگی برخوردار است. الگوهای این‌چنینی که مردمی و دغدغه‌محور هستند، اگر در سایر حوزه‌ها هم بسط پیدا کنند، پیشبرد امور را تسهیل می‌کنند، به این دلیل مهم که مردم پای کار آن هستند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: شناسایی استعدادها و معرفی آن‌ها به مردم و جامعه هنری، از دیگر نکاتی است که جشنواره عمار را متمایز می‌کند. در مواردی رویش‌های عمار با استمرار در مستندسازی توانسته‌اند کارهای حرفه‌ای و مخاطب‌پسندی را به جامعه عرضه کنند.

وی افزود: بعضی از اولین‌های عمار هم حقیقتا فراتر از انتظارها حاضر شده‌اند. جوان‌محوری در عمار باعث شده که ابداعات جالبی در جشنواره به اجرا گذاشته شود؛ مثلا نمایش برخط همزمان با نمایش حضوری.

وی گفت: عصر سه‌شنبه به جشنواره عمار در سینما فلسطین رفتم و مستندی جالب را دیدم. روایت‌گر مستند «ایفل تا آزادی» یک عکاس فرانسوی است که خاطرات و عکس‌های خود را از انقلاب اسلامی ایران به نمایش می‌گذارد و با توضیحاتی حال و هوای آن دوران را بازگو می‌کند.

بهادری اظهار داشت: راوی، عکس‌ها و خاطرات زیادی از لحظات حضور امام خمینی (ره) در پاریس، کشتار مردم در میدان ژاله، حضور میلیونی جمعیت از سراسر ایران درمدرسه علوی برای دیدن امام (ره) از نزدیک، پیوستن نظامیان به مردم در پادگان‌ها و ... دارد؛ بازگویی با استناد به تصاویر قدیمی و با حس و حال، این مستند را دل‌نشین کرده بود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: