کد خبر: ۹۰۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۷
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: از جدیّت رئیس جمهور و همکارانشان برای کنترل کرونا و اجرای فرمایشات رهبر انقلاب در این باره تشکر می‌کنم، اینکه امروز تعداد فوتی‌های در اثر بیماری کرونا به تعداد انگشتان دست کاهش پیدا کرده قابل تقدیر و تحسین است.

تقدیر از رئیس جمهور و همکارانش برای کنترل کرونابه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 دی ماه ) در نطق میان دستور خود گفت: از جدیّت رئیس جمهور و همکارانشان برای کنترل شیوع بیماری کرونا و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص تشکر می‌کنم، اینکه امروز تعداد فوتی‌های در اثر بیماری کرونا به تعداد انگشتان دست کاهش پیدا کرده قابل تقدیر و تحسین است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست نمایندگان بر اساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه اضافه کرد: در زمان بررسی لایحه مدیریت خدمات کشوری در مجلس  اقشار مختلفی از جامعه را تحت پوشش قرار دادیم، مجلس به بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان، کارکنان سازمان زندان‌ها، پرسنل پزشکی قانونی، کارکنان دانشگاه پیام نور، کارکنان فنی‌حرفه‌ای و سایر اقشار کشور کمک کرده است.

وی ادامه داد: از طرفی در خصوص بازنشستگان هم مجلس در قانون برنامه پنجم مصوبه‌ای داشته تا حقوق این قشر همسان سازی شده و فاصله پایین ترین دریافتی با بالاترین دریافتی را 10 درصد تعیین کردیم که اجرای دقیق آن باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

دلخوش با بیان اینکه در لایحه بودجه 1401 این ضعف وجود دارد که اگر افزایش حقوق کارکنان در سال آتی زیر 10 درصد باشد، خاطرنشان کرد: تورم بالای 40 درصد ظلم به کارمندان است لذا به رئیس جمهور می‌گویم؛ بفرست به سمت سفره ها نانت را، امروز برای زخم درمان را، تجدید نظر کن تو ای رئیس جمهور، اوضاع حقوق کارمندانت را.

 نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه ملاک محاسبه بازنشستگی و پاداش کارکنان خدمت را 3 سال اخر سال محاسبه شود و بعد از 30 سال هم دو سال به سن بازنشستگی آنها اضافه شود، ظلم به بیکاران و کارکنان فعلی بوده و مشکلات کشور را بیشتر می‌کند،  لذا از همکاران خواشمندم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

دلخوش به موضوع ارز ترجیحی  اشاره و اجرای آن را به ضرر دولت دانست و گفت: برخی دستگاه‌ها در ارتباط با ارز ترجیحی پیگیری هایی دارند و به دنبال جبران ما به التفاوت خودشان هستند؛ شاه کلید بودجه سال 1401 ارز ترجیحی است، ما معتقدیم هنر دولت باید این باشد که جلوی رانت خواران را گرفته و دست اضافه خواهان را قطع کنند نه اینکه صورت مسئله را در شرایط فعلی کشور حذف کند، حذف ارز ترجیحی به ضرر دولت است.

وی به نیازهای اعتباری برخی دستگاه ها و ضرورت تامین ان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای وزارت بهداشت 40 هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده در حالی که این وزارت خانه نیاز خود را 96 هزار میلیارد تومان و 2 و نیم برابر بودجه پیشنهادی دولت اعلام کرده است. آیا در این شرایط وزارت بهداشت می‌تواند مشکلات دارو ودرمان مردم را حل کند ؟ اینکه وزارت خانه‌های دیگر هم پیگیر بودجه خود هستند نشان می‌دهد لایحه بودجه امسال کارآمد نیست.

وی گفـت: موضوع ارز ترجیحی نباید در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته و برای آن تصمیم گیری شود. جلسه غیر علنی بگذارید و ابعاد آن را کارشناسی کنید تا در آینده جامعه دچار بحران و مشکل نشود. برای مردم دغدغه ایجاد نکنیم. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از هیات رئیسه درخواست دارم جلسه‌ای غیر علنی برای بررسی و تعیین تکلیف ارز ترجیحی تشکیل دهد تا همه نمایندگان برای تصمیم گیری در این موضوع مهم مشارکت کنند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: