کد خبر: ۹۰۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
تعداد بازدید: ۲۳۰
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه بانک ها به تعهدات خود برای اختصاص 20 درصد منابع عمل نکردند و براساس گزارش ها کمتر از 5 درصد منابع را برای این موضوع اختصاص داده اند که این با روح قانون مطابقت ندارد.

بانک ها فقط 5 درصد منابع خود را به تسهیلات مسکن اختصاص داده‌اندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 دی) مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد جهش تولید مسکن اظهار داشت: وزارت راه باید به تفکیک طرح ملی مسکن و طرح جهش تولید مسکن بپردازد، براساس چارچوب ها دهک های یک تا سه کم برخوردار مورد نظر ما است اما براساس طرح مسکن ملی عمدتا طبقات متوسط مورد نظر قرار گرفته اند.

وی افزود: با توجه به میزان ثبت نام هایی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده 580 هزار نفر متقاضی هستند اما ما نگرانیم دستگاه هایی که تکالیفی در خصوص واگذاری زمین های مازاد به عهده دارند را عملیاتی نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور رئیس جمهور در دو جلسه شورایعالی مسکن، اظهار کرد: ماهانه در این خصوص باید جلسات برگزار شود تا قانون اجرایی شود، متاسفانه بانک ها به تعهدات خود برای اختصاص 20 درصد منابع عمل نکردند و براساس گزارش ها کمتر از 5 درصد منابع را برای این موضوع اختصاص داده اند که این با روح قانون مطابقت ندارد لذا مجموعه های نظارتی از جمله مجلس برای ارائه تسهیلات به حوزه مسکن باید ورود کنند.

دنیامالی با بیان اینکه انبوه سازی و صنعتی سازی از دیگر موضوعات قابل توجه است، گفت: کارهایی در حوزه بازآفرینی شهری و در خصوص ساماندهی حاشیه نشینی انجام گرفته و در بودجه سال 1401 نیز تامین 57 هزار میلیارد برای صندوق ملی مسکن پیش بینی شده که اگر این میزان به 40 هزار میلیارد تومان هم برسد قابل توجه است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه باید توجه داشته باشند تا تکلیف قانونی برای 2 میلیون واحد مسکونی در فاز اول و 4 میلیون در فاز دوم را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: