کد خبر: ۹۰۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۴۸۷
مشاور رييس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای صادارت به سرمایه گذاری نیاز داریم، گفت: براساس تجربه مناطق آزاد در کشورهایی مانند چین، امارات، ترکیه و... باید مشوق‌های مالیاتی و گمرکی برای این مناطق پیش بینی شود و به دنبال آن هستیم که با ایجاد بانک آفشور و بورس بین المللی به اقتصاد سرزمین اصلی نیز کمک کنیم.

مشوق‌های مالیاتی و گمرکی برای مناطق آزاد پیش‌بینی شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سعيد محمد با حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: چند هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد موجود است که این واحدها خوشبختانه از تولید مناسبی نیز برخوردارند و از آنجا که این تولیدات منجر به صادرات می‌شود، باید روزبه روز تقویت شود.

وی افزود: برای تولیدکنندگان موجود در مناطق آزاد باید تمهیداتی در نظر گرفته شود زیرا تولیدکنندگان به دلیل اجرای مقررات و قوانین متناقض مشکلات بسیاری دارند که در نشست امروز مسائل تولیدکنندگان موجود در مناطق آزاد بررسی شد.

مشاور رييس جمهور ادامه داد: ما نیازمند حکمرانی واحد در مناطق آزاد هستیم و راهکار آن اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور است که متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود و ظرفیت‌های مناطق آزاد مغفول مانده است.

سعيد محمد با اشاره به ضرورت معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی در مناطق آزاد، آن‌ها را دو رکن مناطق آزاد دانست و اضافه کرد: باید با تعامل با مجلس بخشی از مشکلات را در بودجه سال 1401 برطرف کنیم و باقی موضوعات در قوانین و مقررات اصلاح شود.

دبیر شورایعالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي با بیان اینکه برای صادارت به سرمایه گذاری نیاز داریم، ادامه داد: براساس تجربه مناطق آزاد در کشورهایی مانند چین، امارات، ترکیه و... باید مشوق‌های مالیاتی و گمرکی برای این مناطق پیش بینی شود اگر این امر محقق شود قول می دهیم تولید به خوبی رقم خورده و صادرات افزایش یابد و به دنبال آن هستیم که با ایجاد بانک آفشور و بورس بین المللی به اقتصاد سرزمین اصلی نیز کمک کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: