کد خبر: ۹۰۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
تعداد بازدید: ۳۲۰
حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: «اگر دولت عدالت محوری و توسعه متوازن را مبنا قرار دهد، دیگر شاهد این نیستیم که یک قطب صنعتی وجود داشته باشد، اما فقری هم کنارش باشد، کاخی باشد، اما کوخی هم در کنارش باشد. طرف در محل خودش هم می‌تواند کار کند، عزت و سربلندیش هم حفظ شود و آواره شهر‌ها و اتوبوس‌ها نمی‌شود و این تصویر بد هم برای نظام و کشور ایجاد نمی‌شود.»

یک نماینده: فقر به نوعی همه جا هستبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب: نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، بیان کرد: «این افراد، اغلب بیکاران شهرستان‌ها هستند که به دلیل توسعه نامتوازن، برای پیدا کردن شغل به تهران می‌آیند و وقتی هم که مهاجرت می‌کنند امکان اینکه در تهران خانه و سرپناهی داشته باشند را نداردند و به ناچار به این اتوبوس‌ها روی می‌آورند.»

حسین گودرزی در واکنش به پدیده اتوبوس‌خوابی در تهران، عنوان کرد: «طبیعی است که امر متاثر‌کننده‌ای است و باید مدیریت شود. از آن طرف هم شهردار تهران می‌گوید گرمخانه‌هایی هستند که آماده پذیرش این افراد هستند ولی مردم استقبالی نمی‌کنند. بنابراین این عدم استقبال خود جای بررسی دارد.»

این نماینده مجلس درمورد چرایی عدم استقبال بی‌خانمان‌ها از گرمخانه‌های شهرداری، گفت: «معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید بررسی کند که چرا با وجود گرمخانه‌ها چندان از سوی این افراد استقبالی نمی‌شود. اما من گمان می‌کنم یا تعدادش کم است، تبلیغات خوبی نشده یا احساس نا‌امنی وجود دارد. به هر روی علتش هر چه هست باید بررسی شود که افرادی که سرپناهی ندارند، به سمت گرمخانه‌ها و مکان‌هایی که شهرداری مهیا کرده است بروند نه اینکه در اتوبوس بخوابند.»

گودرزی در پاسخ به این پرسش که چرا پدیده‌هایی همچون اتوبوس‌خوابی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: «در همه جوامع نوعی از فقر وجود دارد. حال کشور ما مشکلات بیشتری هم دارد اما به باور من عمدتا بازمی‌گردد به مهاجرت افراد از شهرستان به شهر‌های بزرگ. یعنی این افراد، اغلب بیکاران شهرستان‌ها هستند که به دلیل توسعه نامتوازن، برای پیدا کردن شغل به تهران می‌آیند و وقتی هم که مهاجرت می‌کنند امکان اینکه در تهران خانه و سرپناهی داشته باشند را ندارند و به ناچار به این اتوبوس‌ها روی می‌آورند.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: «اگر دولت عدالت محوری و توسعه متوازن را مبنا قرار دهد، دیگر شاهد این نیستیم که یک قطب صنعتی وجود داشته باشد اما فقری هم کنارش باشد، کاخی باشد اما کوخی هم در کنارش باشد. طرف در محل خودش هم می‌تواند کار کند، عزت و سربلندیش هم حفظ شود و آواره شهر‌ها و اتوبوس‌ها نمی‌شود و این تصویر بد هم برای نظام و کشور ایجاد نمی‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: