کد خبر: ۹۰۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۲۵۴
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی پنج روز گذشته ۲۸ استان متاثر از برف، کولاک و آبگرفتگی شده که ۲۵۵ تیم عملیاتی هلال احمر شامل ۱۰۹۷ امدادگر تاکنون در ۵۷ شهرستان به ۶۸۱۳ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

امداد رسانی به این ۱۴ استان‌ درپی بارش برف و بارانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی پنج روز گذشته ۲۸ استان متاثر از برف، کولاک و آبگرفتگی شده که ۲۵۵ تیم عملیاتی هلال احمر شامل ۱۰۹۷ امدادگر تاکنون در ۵۷ شهرستان به ۶۸۱۳ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

مهدی ولی پور افزود: امدادگران در ۱۴ استان شامل آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد که شامل ٢٧ شهر، ۶۶ روستا ، ٩ منطقه عشایری و ۲۴ جاده کوهستانی می‌شود، ۲۰۳۶ نفر را اسکان اضطراری داده‌ و تا این لحظه سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ۵۰۰ نفر و کنارک با ظرفیت ۱۰۶ نفر برپا کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر انتقال ۶۶ نفر به منطقه امن و یک نفر به مرکز درمانی، ۱۴۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و ۲۶ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شده‌اند، همچنین دو نفر از هموطنان در سیل لامرد و داراب جان خود را از دست داده اند.

ولی پور تصریح کرد:در این مدت ۱۱۰ دستگاه چادر، ۷۱۳ تخته موکت، ۸۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۴۳۱ کیلوگرم نایلون، ۱۰۴۲ ست شستشو، ۱۳۶ بسته غذایی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم برنج و یک هزار، ۷۱۵ قوطی کنسروجات، ۴۱ کیلوگرم خرما و دو هزار و ۴۱۵ بطری آب معدنی میان آسیب دیدگان توزیع شد.

وی گفت:امدادرسانی در ٣٤ شهرستان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر،خوزستان و خراسان جنوبی ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: