کد خبر: ۹۰۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
تعداد بازدید: ۲۹۹
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم گفت: اگر ما می‌خواهیم در مذاکرات موفق باشیم، نیازمند قهرمانانی مثل شهید سلیمانی هستیم و بدون امثال او بزرگ‌ترین دیپلمات‌های دنیا هم موفق نخواهند بود.

نماینده کلیمیان در مجلس دهم: برای موفقیت در مذاکرات نیازمند مردانی مثل شهید سلیمانی هستیمبه گزارش خبرداغ ، سیامک مره صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم در گفت‌وگو با فارس، گفت: متأسفانه بعضا یک سری مسائل را فراموش می‌کنیم، آن هم اینکه در زمینه دیپلماسی، ما وقتی قوی و قدرتمند خواهیم شد که از توان نظامی، دفاعی و اقتصادی بالایی برخوردار باشیم؛ چرا که متأسفانه در دیپلماسی امروز کسی گوشش بدهکار عدالت و حقیقت و حرف منطقی نیست و عملا قوای اقتصادی و نظامی طرفین مبنای کار است بدون آنکه حتی با هم درگیر شوند.

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم در مذاکرات موفق باشیم، نیازمند اسطوره‌هایی مثل شهید سلیمانی هستیم و بدون افرادی مثل شهید سلیمانی بزرگ‌ترین دیپلمات‌های دنیا هم در هیچ مذاکره‌ای موفق نخواهند بود؛ چراکه پشتوانه آنها قوی نیست.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: تا زمانی که تولید واکسن کرونا در ایران به حد منطقی نرسیده بود، غربی‌ها به ما واکسن نمی‌دادند و اینکه امروز واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد ثمره توانمندی ما در حوزه تولید واکسن کروناست.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: واقعیت این است که باید مراقب باشیم که این سیل واردات واکسن به ایران با این توطئه همراه نباشد که تولید داخل ما زمین زده شود و بعد غربی‌ها با این حیله اهداف خود را دنبال کنند.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند؛‌ «آمریکا از رنج ملت ایران لذت می‌برد» یک دیدگاه منطقی با ریشه‌های تاریخی است. دشمنی آمریکا به ملل مختلف دارای ریشه قدیمی و تاریخی است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: از زمانی که یک تعداد اروپایی در سرزمین مادری سرخ‌پوست‌ها دست به کشتار سرخ‌پوستان زدند و زمین‌های آنها را غصب کردند و برای کشاورزی در پهنه وسیع آمریکا، مردم آفریقا را به بردگی کشیدند، تمدن آمریکایی بر پایه رنج دیگران ساخته شده است.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: تمدن آمریکایی یک تمدن درون‌زا که مبتنی بر تلاش‌های خود مردم آمریکا باشد نیست، بلکه بخش اعظمی از پیروزی‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا در دنیا به خاطر رنجی است که به دیگر ملل تحمیل کرده و به خاطر سرزمین‌های وسیعی است که از سرخ‌پوستان غصب شد و به خاطر نیروی کار کاملا رایگانی است که از سیاهپوستان آفریقا گرفته و از آنها سوء استفاده کردند و امروزه هم بخش اعظمی از این قدرت سیاسی و اقتصادی به خاطر به کار گرفتن کارگرانی با مزد پایینی است که امپریالیسم آمریکا آنها را حتی بدون اقامت رسمی در آمریکا نگه داشته تا مجبور شوند با قیمت‌های بسیار پایین‌تر قیمت‌های رسمی حداقل مزد در آمریکا و برای سیستم سرمایه‌داری در این کشور کار کنند.

وی افزود: از سوی دیگر صنایع نظامی آمریکا برای کشتن مردم بی‌پناه دنیا ساخته شده و لذت‌های آمریکایی‌ها چیزی نیست جز نتیجه فشار بر ملت‌های دیگر.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: وقتی حاکمان آمریکا از درآمدها و منابع مالی ناشی از مالیات و ... در این کشور صرف اعمال محدودیت برای تامین نیازهای دارویی ملت ایران می‌شود و هیچ کس اعتراضی نمی‌کند، نشان‌دهنده این است که هیات حاکمه آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست و حقوق بشر برای حاکمان آمریکایی یک ابزار سیاسی برای مخالفت با کشورهای آزاده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: