کد خبر: ۹۰۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۲۵۳
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان را دارای اهمیت ویژه از نظر استراتژیکی برای جزیره کیش عنوان کرد

هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته در کیش افتتاح شدبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته در کیش که شامگاه سه شنبه هفتم دی در محل نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد صنعت ساختمان را صنعت مادر در کشور عنوان کرد و گفت: زمانی که لوکوموتیو این صنعت به حرکت در می آید بیش از 60 درصد اشتغال کشور تامین می شود و بسیار صنعت پراهمیتی است.

لواسانی با بیان این که شاهد حضور 50 درصدی شرکت ها در این نمایشگاه هستیم گفت: هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان بعد از دو سال درگیری با ویروس کرونا در کیش برگزار شد و تعداد غرفه ها و شرکت های مهم تولید کننده که در نمایشگاه سال های قبل حدود 80 شرکت بود در این نمایشگاه به 120 شرکت افزایش یافته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با برگزاری این رویداد در سال جاری و پس از کرونا جهش مطلوبی در کیش آغاز خواهد شد.

لواسانی تصریح کرد: یکی از صنایعی که به ویژه پس از انقلاب در کشور ما پیشرفت چشمگیری داشته صنعت ساختمان بود و بسیاری از تولیدات این صنعت توسط کشور ما انجام می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به این که بسیاری از تولیدات ظاهر خارجی داشته و تشخیص تولید داخلی بودن آن را سخت کرده در صورتی که این تولیدات دارای کیفیت بالا و قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را دارد و این امر ضعف بزرگی برای صنعت ساختمان است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به هوشمندسازی در بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: در این مولفه تا حدودی دچار عقب ماندگی هایی هستیم که باید به سرعت به آن دست پیدا کنیم و اگر این امر در کشور به شرایط روز دنیا برسد باعث مصرف انرژی کمتری می شود.

لواسانی بر تاثیر برگزاری این نمایشگاه ها در رشد و سازندگی کیش اشاره کرد و گفت: مصالح ساختمانی در اقلیم‌های مختلف دوام و شرایط خاص خود را دارد و در جزیره کیش نیز به سبب اقلیم خاص این مصالح دارای عمر کمتری بوده و از هر مصالحی برای ساخت و ساز نمی توان استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه های جدی سرپرست معاونت عمرانی و زیر ینایی سازمان منطقه آزاد کیش در استانداردسازی و فیلترینگ مصالح برای ساخت و ساز موضوع مصالح است که باید در این حوزه به صورت تخصصی عمل کرد تا عمر ساختمان ها و سازه ها طولانی تر شود که دستورالعمل جدیدی در حال تدوین است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

لواسانی به حضور شرکت های داخلی در این نمایشگاه و استفاده از پتانسیل های آن ها در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از معایبی که در برخی از نمایشگاه های صنعت ساختمان وجود دارد غرفه ها در اختیار نمایندگی برندها بوده در حالی که در این رویداد غرفه ها در دست صاحبان صنایع است.

لواسانی گفت: اغاز به کار این نمایشگاه منجر به انعقاد تفاهم نامه ها و توافقنامه ها با برخی از شرکت ها خواهد شد که در حال برنامه ریزی در این خصوص نیز هستیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از برخی غرفه های فعال در این نمایشگاه بازدید کرد و در جریان روند فعالیت های آنها و همچنین دستاوردهایی که در این حوزه کسب کردند قرار گرفت.

شایان ذکر است هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور متخصصان و تولیدکنندگان برتر داخلی و 120 شرکت ساختمانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه خدمات و کالا‌های مرتبط با صنایع ساختمانی، دکوراسیون، عمران و شهرسازی به بازدیدکنندگان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان تا دهم دی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به مرکز نمایشگاه‌های دائمی کیش مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: