کد خبر: ۹۰۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۲۳۸
نماینده الیگودرز در مجلس گفت: بودجه سالانه کشور براساس شاخص‌ها، سالانه بدتر می شود و ریشه بسیاری از مشکلات نیز در لایحه بودجه است که باید اصلاح ساختاری در آن صورت گیرد.

ریشه بسیاری از مشکلات در لایحه بودجه است که باید اصلاح شودبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 5 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی لایحه بودجه و در مخالفت با کلیات این طرح اظهار داشت: طبق جلساتی که با کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس داشتیم، مقرر بود نظر کمیسیون برنامه هم در جریان بررسی دوشوری لحاظ شود، اما متاسفانه علی رغم توافقی که در کمیسیون صورت گرفت، گزارش بارگذاری شده خلاف آن است.

وی با بیان اینکه مجلس باید به سازوکارهای تخصصی خود احترام بگذارد، عنوان کرد: کارویژه اصلی کمیسیون برنامه و بودجه بررسی لایحه بودجه است، و اگر می خواهیم بر کلیات بودجه نظری تخصصی داده شود، باید مطابق با بررسی یک کمیسیون دائمی که اعضای آن تجربه و تخصص بررسی لایحه بودجه را داشته و همواره آن را آسیب شناسی می کنند، باشد. با توجه به اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه، کلیات لایحه مورد بررسی قرار می گیرد، هیچ تعارض منافعی هم وجود ندارد.

نماینده الیگودرز در مجلس با بیان اینکه نظرات کارشناسی کمیسیون برنامه و بودجه باید در صحن علنی مطرح شود، گفت: پس از بررسی بودجه در کمیسیون برنامه صفر تا 100 کار به کمیسیون تلفیق ارسال شود. این موضوعی است که کمیسیون آیین نامه هم پذیرفته بود که به جای کمیسیون تلفیق نظر کمیسیون برنامه و بودجه لحاظ شود، هر چند آنها استدلال می آوردند که امکان رد کلیات در صحن وجود دارد که استدلال کاملا نادرستی است، چرا که نظر کارشناسی و درستی باید در صحن تبیین شود و نمایندگان خود قضاوت کنند.

خدابخشی با بیان اینکه بودجه سالانه کشور براساس شاخص ها، سالانه بدتر می شود و ریشه بسیاری از مشکلات نیز در لایحه بودجه است و باید اصلاح ساختاری در آن صورت گیرد، ادامه داد: از نمایندگان درخواست می کنم با چنین طرحی مخالفت کرده و متنی مطرح شود که به بررسی بهتر بودجه کمک کند، از طرفی متن بارگذاری شده برخلاف توافق کمیسیون برنامه و بودجه بوده و بنده با آن مخالف هستم.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: