وی گفته است:
* اگر دولت و مجلس بخواهند صادقانه و عالمانه بر مشکلات غلبه کنند راه نجات از رویکرد برنامهای به مدیریت اقتصادی میگذرد یعنی اگر دولت یا مجلس گمان کنند که بهصورت جزیرهای یکبار بر نرخ ارز متمرکز شوند، بار دیگر بر جبران کسری بودجه و... باید بدانند هرگز نمیتوانند به این شیوه مشکلات اقتصادی کشور را حل و فصل کنند.
*متأسفانه از زمان آغاز جدی شدن استفاده از اوراق، بین نمایندگان مجلس و قوه مجریه اصل برصداقت و کار کارشناسی نبود بلکه برخوردها مبتنی بر پنهانکاری و ظاهرسازی بود. با این توضیح که آنها به این ابزار به مثابه پنهان کردن کسری مالی نگاه میکردند اما ظاهر قضیه و شعارشان این بود که ما میخواهیم کارهای عمرانی و زیربنایی با نگاه بلند مدت انجام دهیم اما چون منابع موجود برای اجرای چنین برنامههایی کافی نیست به سمت استفاده از این ابزار متمایل شدهایم.
*تمام ابزارهایی که نهادهای نظارتی برای سنجش چنین ادعاهایی بهکار گرفتهاند، ثابت میکند این ادعا خلاف بوده و صرفاً این ابزار را در راستای گذران امور جاری و کوتاه مدت خود استفاده کردند. در 9 سال گذشته علاوه بر ادعایی که به آن اشاره کردم یک ادعای جدید هم از سوی مسئولان قوه مجریه و مقننه مطرح شد و آن اینکه ما از این ابزار استفاده میکنیم چون نمیخواهیم با مراجعه به بانک مرکزی ابزار انتشار پول پر قدرت شویم چراکه اگراز طریق انتشار اوراق کسری بودجه را برطرف و از بانک مرکزی استقراض نکنیم سیاست کنترل تورم را در پیش گرفتهایم.
* میگویند ما از اوراق استفاده میکنیم تا سراغ بانک مرکزی نرویم من از تعبیر غیرواقعی بودن این ادعا صحبت کردم. صحت این گفته را میتوان با گزارشهایی سنجید که روابط عمومی بانک مرکزی منتشر کرده است که نشان میدهد از کانال ابزاری به نام حراج اوراق بدهی در برخی مقاطع زمانی بیش از دو سوم اوراق توسط بانکها خریداری شده است. بانکها هم نهایتاً این اوراق را به بانک مرکزی منتقل میکنند و با انتشار این اوراق آن پول پرقدرتی که بخاطرش نمیخواستند از بانک مرکزی استقراض کنند و اوراق منتشر میکردند دقیقاً افتادن در ورطه انتشار چنین پولی و استقراض از بانک مرکزی بود.