کد خبر: ۹۰۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۳۲۹
رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران هشدار داد: به زودی “هزاران” کودک دارای مشکل ژنتیکی متولد می‌شوند.

هشدار درباره تولد هزاران کودک دارای نقص ژنتیکیبه گزارش خبرداغ به نقل از دیده بان ایران: رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران هشدار داد: به زودی “هزاران” کودک دارای مشکل ژنتیکی متولد می‌شوند.

وی گفت: حذف لوازم پیشگیری از بارداری، به شیوع بیماری‌های مقاربتی دامن می‌زند‌.

اعظم‌سادات موسوی در خصوص این سئوال که حذف غربالگری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در افزایش شیوع بیماری‌های ژنتیکی فرزندان تاثیر دارد گفت: در سال حدود ۹هزار تا ۱۲ هزارمجوز( سقط جنین) قانونی در کشور داشتیم که گفته می‌شود بیشتراز هفتاد درصد سقط‌ها به دلیل آنامولی‌های جنینی بود که طی روند غربالگری مشخص می‌شدند.

غربالگری در هفته یازده تا سیزده دوران بارداری بر اساس سونوگرافی و آزمایش خون انجام می‌شود و بعداز روند غربالگری که تست مثبت می‌شود واحتمال بیماری ژنتیک وجود داشته باشد. مادر باید تست‌های قطعی یا آزمایش (آمینوسنتز)که ازمایع دورجنین نمونه‌گیری می‌شود تا آزمایشات ژنتیکی انجام شود و به صورت قطعی مشخص ‌شود که جنین جز آنامولی‌های ژنتیکی است و در واقع بیماریش مشخص می‌شود و برآن اساس اگر در دوران قبل از چهارماهگی بارداری (قبل از عروج روح)باشد و مادر هم رضایت داشته (عسرو حرج)برایش مطرح باشد و تقاضامند به ختم بارداری باشد از طرف پزشک به پزشکی قانونی معرفی می‌شود و در آن‌جا کمیته‌‌ای تشکیل می‌شود که شامل ۳ پزشک معتمد که یک نماینده از پزشک قانونی حضور دارد رای به ختم بارداری به دلیل انامولی جنینی که باعث عسر و حرج برای مادراست و صعب‌العلاج است می‌دهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: