کد خبر: ۹۰۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۲۳۲
نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه اطلاعات سامانه‌های دستگاه‌ها در حوزه قاچاق یکدست نیست و آنها تهاتر اطلاعات با هم انجام نمی‌دهند، گفت: وقتی اطلاعات لازم در اختیار تصمیم‌گیرندگان قرار نمی‌گیرد منجر به اقدام صحیح نمی‌شود.

انتقاد از عدم تهاتر اطلاعات‌ دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با قاچاقبه گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش قاچاق در کشورمان اظهار داشت: موضوع اجناس قاچاق در کشورمان بسیار پیچیده است که ریشه آن به عوامل مختلفی بازمی‌‌گردد.

وی افزود: ما باید برای اقتصاد مرزنشینان فکری دقیق و اجرایی کنیم. این در حالی است که قاچاق منجر به ناترازی در اقتصاد کشورمان شده و به تولیدکنندگان ایرانی ضرباتی از سوی مافیای واردات وارد شده است که باید آن را از بین برد. البته این موضوع نیازمند تعادل‌بخشی و اجرای دقیق تعدادی برنامه و محور است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کمیسیون اصل 90 پرونده‌ای درباره بررسی قاچاق در کشور دارد و بنا داریم به یک راه حل معقول و منطقی که ابعاد مختلف آن سنجیده شده باشد دسترسی یابیم و آن را پیش‌روی تصمیم‌گیرندگان نظام قرار دهیم وگرنه به شکل شعاری مسئولین حرف‌های زیادی را درباره مبارزه با قاچاق زده‌اند که نتیجه قابل قبولی نداشته است زیرا باید نگاه 360درجه‌ای با رؤیت ابعاد مختلف به موضوع داشت.

میرازیی تصریح کرد: سامانه‌های مقابله با قاچاق بسیار مؤثر بوده‌اند اما متأسفانه اطلاعات کل سامانه‌ها یکدست نیست در حالی که بایستی تهاتر اطلاعات با یکدیگر صورت گیرد.

وی افزود: 70 درصد تصمیم‌گیری وابسته به اطلاعات است؛ اطلاعات غیردقیق تصمیمات غیر واقعی را به دنبال دارد و تصمیم غیر واقعی هم کشور را به سمت نابودی می‌کشاند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملکرد و کارکرد سامانه‌های مختلف واردات و صادرات اگر به نتیجه لازم نرسند و ساماندهی نشده و یکپارچه نشوند اطلاعات صحیحی در اختیار تصمیم‌گیرندگان قرار نمی‌گیرد و تصمیمات نادرست هم نتیجه‌‌ای غیرصحیح خواهد داشت. در حالیکه قوه مجریه تکالیف قانونی برای راه‌اندازی این سامانه‌ها و یکپارچه‌سازی‌ها دارد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: