کد خبر: ۹۰۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۲۶۶
کاپیتان توپچی‌ها توسط میکل آرتتا به دلیل تخلف انضباطی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد و آرسنال با نتیجه 3-0 ساوتهمپتون را در امارات شکست داد.

پایان اوبامیانگ؟ آینده مبهم کاپیتان جنجالیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، دوباره شروع شده! کمتر از یک سال از برطرف شدن وضعیت مسوت اوزیل در آرسنال می‌گذرد و اکنون میکل آرتتا خود را در بن بست دیگری با یکی از پردرآمدترین ستاره های باشگاه می‌بیند.

اما این بار او فقط با یک بازیساز نامطلوب سر و کار ندارد، بلکه کاپیتان باشگاه است و پیر امریک اوبامیانگ برای پیروزی 3-0 شنبه مقابل ساوتهمپتون از تیم کنار گذاشته شد.

آرتتا قبل از شروع بازی گفت: "متاسفانه [این] به دلیل یک تخلف انضباطی است. فکر می‌کنم ما بسیار ثابت قدم بوده‌ایم که در تیم چیزهای غیرقابل مذاکره‌ای داریم که برای خودمان به‌عنوان یک باشگاه تعیین کرده‌ایم، و او امروز همراه تیم نیست. مطمئناً شرایط آسانی نیست، یا موقعیتی نیست که بخواهیم کاپیتان باشگاه خود را در آن داشته باشیم.»

این دومین بار در 9 ماه گذشته است که آرتتا باید علیه کاپیتان خود اقدامات انضباطی انجام دهد. او اوبامیانگ را از ترکیب اصلی کنار گذاشت تا در دربی شمال لندن در ماه مارس به مصاف تاتنهام برود. اکنون او مجبور شده است یک بار دیگر دست به این اقدام بزند و این حادثه اخیر باید آینده ملی پوش گابنی را تحت تاثیر قرار بدهد.

نکته اصلی ناامیدی آرتتا از کاپیتانش دوباره به حفظ زمان مربوط می‌شود، با اینکه مهاجم گابنی در هفته‌ای که به او اجازه خروج داده شد، دیر از سفر به تیم ملحق شد.

جزئیات دقیق جایی که اوبامیانگ به آنجا رفت یک فروشگاه خالکوبی بوده، اما - همانطور که توسط GOAL گزارش داد - او در تمرین روز جمعه غایب بود و اصلا در لندن حضور نداشت.

اکنون سوال این است که آرتتا با کاپیتان خود چه خواهد کرد؟

او پس از حذف او در فصل گذشته مقابل تاتنهام، اوبامیانگ را مستقیماً به ترکیب اصلی بازگرداند، اما بعید به نظر می‌رسد که این بار چنین باشد. سوال بزرگتر این بود که آیا کاپیتانی 32 ساله از او سلب خواهد شد یا حتی بعد از پنجره نقل و انتقالات ژانویه همچنان در باشگاه خواهد بود که مشخص شد بازوبند از او سلب شده است.

آرتتا از لحظه ای که برای اولین بار از درهای امارات در دسامبر 2019 عبور کرد، از موارد غیر قابل مذاکره خود صحبت کرد. بنابراین اگر او به کاپیتانش اجازه دهد با یک تخلف انضباطی دیگر به طور نسبتاً ارزانی فرار کند، می تواند به عنوان یک ضعف برای این سرمربی تلقی شود. این اتفاق اخیر در زمانی رخ می دهد که جایگاه اوبامیانگ در تیم به دلیل فرم ضعیف اخیر او مورد بررسی قرار گرفته بود.

او پس از پنج بازی بدون گل و یک سری از دست دادن موقعیت‌های فاحش، برای شکست 2-1 دوشنبه شب مقابل اورتون از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد. این مهاجم دیر به ترکیب اضافه شد، اما فرصت باشکوهی را برای گل تساوی در وقت های تلف شده از دست داد.

گری نویل در جریان تجزیه و تحلیل پس از مسابقه در برنامه اسکای اسپورت، اظهار داشت که ممکن است شکافی بین آرتتا و اوبامیانگ ایجاد شود، اما این چیزی بود که سرمربی توپچی ها به سرعت آن را رد کرد. او گفت: من رابطه بسیار خوبی با بازیکنانم دارم. آنها باید درک کنند که من همیشه بهترین ها را برای باشگاه و تیم انجام می دهم. تصمیمات شخصی نیستند، آنها فقط برای به دست آوردن عملکرد و بهترین نتیجه از تیم هستند."

آینده اوبامیانگ اکنون در بازی چهارشنبه شب مقابل وستهم غالب است. تیم آرتتا در حالی که روز شنبه ساوتهمپتون را کنار زد، نشان داد که می تواند بدون کاپیتان خود بازی کند و الکساندر لاکازت، مارتین اودگارد و گابریل ماگالهاس همگی در برد 3-0 گلزنی کردند که توپچی ها را به رده پنجم جدول لیگ برتر رساند.

آرتتا پس از سه شکست در چهار بازی وارد این بازی شد، آخرین چیزی که آرتتا می خواست این بود که یکی از نام های بزرگ تیم گلزنی کند اما پس از شروعی متزلزل، آرسنال یکی از عملکردهای بهتر خود را در این فصل به نمایش گذاشت و نشان داد که همچنان می‌تواند بدون مهاجمی که بسیاری او را مهم می‌دانند، تهدیدی برای آینده باشند.

با این حال، با توجه به کمبود مهاجمان بزرگ، دیدن اینکه اوبامیانگ تا چه زمانی در این وضعیت باقی خواهد ماند، جالب خواهد بود. آرتتا در پاسخ به این سوال که آیا غیبت اوبامیانگ در تیم روز مسابقه طولانی مدت خواهد بود یا خیر، تمام چیزی است که گفت این بود: «از امروز شروع می شود.»

سرمربی آرسنال هم مثل هر کس دیگری از عملکرد تیمش در برابر ساوتهمپتون راحت شده است. با شکست دیگری تصمیم او در مورد اوبامیانگ به شدت مورد بررسی قرار می گرفت. این برد به او کمی فضای تنفس داده است، اما اکنون او باید تصمیم بگیرد که در ادامه چه کاری انجام دهد.

اوبامیانگ ممکن است هنوز در سالن آخرین فرصت حضور نداشته باشد، اما این مهاجم باید به نفع خودش تصمیم بگیرد. اوزیل متوجه شد که پس از ناامید کردن آرتتا راهی برای بازگشت وجود ندارد، همانطور که متئو گوندوزی - که پس از درگیری با سرمربی به سرعت از باشگاه خارج شد، چنین وضعیتی داشت. باید دید که آیا اوبامیانگ اکنون همین مسیر را طی می کند یا خیر.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: