کد خبر: ۹۰۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۲۹۶
معاون سازمان بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: حضور هیات ایرانی با یک آرایش جدید و هواشمندانه و شامل 40 نفر از خبرگان و کارشناسان متخصص نشان از آمادگی ایران برای دستیابی به نتایج به نفع ملت و کشور دارد.

بسته پیشنهادی ایران در مذاکرات نتایج مطلوبی برای مردم دارد/ حضور هوشمندانه هیات ایرانی در وینبه گزارش خبرداغ ، مهدی هاشم زاده معاون مطالبه گری و گفتمان سازی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ  در گفت‌وگو با  فارس، گفت: حضور هیات ایرانی با یک آرایش جدید و هواشمندانه شامل 40 نفر از خبرگان و کارشناسان متخصص نشان از آمادگی ایران برای دستیابی به نتایج به نفع ملت و کشور دارد.

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی در پاسخ به هجمه های وارده بر تعداد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ نه چندان دور و مذاکرات مختلف رجوع کنیم می بینیم بعضی کشورهای غربی به ویژه آمریکا تا دویست نفر هم برای مذاکرات به همراه خود برده اند. 

هاشم زاده ادامه داد: ایران به دنبال مذاکرات برای رفع یکپارچه تحریم با توافق مستمر و نه موقت است و مذاکرات را برای توافق به هر قیمتی انجام نمی دهد. لذا با یک بسته پیشنهادی کامل اعم سند رفع تحریم های مغایر با برجام، تضمین های لازم و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل در مذاکرات حاضر شده است.

وی افزود: پافشاری ایران بر این بسته پیشنهادی موجب انفعال و اختلاف بین طرف اروپایی و عصبانیت آمریکا شده است به همین سبب با تشدید فشارهای رسانه ای دشمنان و عوامل داخلی آنها با انواع ترفندهای رسانه ای، امنیتی و روانی بوده که اینها نه تنها در عزم مذاکره کنندگان ما تاثیری ندارد بلکه همت تیم مذاکره کننده را راسخ تر خواهد کرد.

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به تفاوت دیدگاه‌های چین و روسیه با سه کشور اروپایی افزود: علی‌رغم تمرکز و حمایت روسیه و چین بر تداوم مذاکرات و حمایت از ایران کشورهای اروپایی، هرکدام به طریقی دم از عدم پذیرش مفاد دو سند ارائه شده ایران می زنند.

وی ادامه داد: براساس مطالب و مقالات اندیشکده‌های تصمیم‌ساز در دولت آمریکا، این کشور به دنبال سوق دادن طرف های غربی برای توافق موقت با شعار توقف در برابر توقف است و می خواهد با آزاد کردن مقداری از پول‌های بلوکه شده و کاهش محدودیت های فروش نفت، ایران را مجاب به توقف غنی سازی با درصد بالا و همکاری از جنس ایجاد شفافیت، نظارت و بازرسی آژانس کند.

هاشم زاده با بیان اینکه آمریکا با بازیگری طرف اروپایی به دنبال خرید زمان است که علاوه بر برای ترمیم چهره بدعهد خود در جوامع جهانی، تحریم های اقتصادی جدیدی را بازطراحی کند، افزود: افزایش میزان تجارت جهانی ایران دولت بایدن را برای بازطراحی تحریم های ظالمانه مجاب کرده که این مهم با توافق موقت و دادن یکسری امتیازات می تواند  موجب ترمیم چهره آمریکا در دولت جدید این کشور و قرار گرفتن در نقطه همتراز با ایران در مذاکرات با کمترین هزینه شود و یک اجماع علیه ایران ایجاد کند.

این فعال دانشجویی با اشاره به تجربه های مذاکرات و توافقات موقت با طرف های غربی مشخصا توافق ژنو خاطر نشان کرد: اجتماعی شدن مذاکرات و ادامه شرطی سازی اقتصاد ایران از دیگر اهداف طرف های غربی است که نباید مذاکرات و مذاکره کنندگان به سمت آن بروند. هر چقدر اجتماعی شدن مذاکرات تشدید پیدا کند مانع بزرگتری بر سر راه حرکت اقتصادی ایران ایجاد خواهد شد.

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ گفت: آمریکا در حال حاضر نگران تغییر چارچوب و مسیر اقتصادی در ایران و راهبری آن به سمت اقتصاد مقاومتی و افزایش تاب‌آوری نسبت به تحریم‌هاست به همین جهت برای بازطراحی تحریم های جدید نیاز به زمان بیشتر و فرسایشی کردن مذاکرات دارد. 

هاشم زاده با بیان اینکه توافق موقت یعنی عدم پایبندی غرب به برجام افزود: غرب با توافق موقت بدنبال امتیازگیری حداکثری و امتیازدهی حداقلی است که این رویکرد نشان دهنده عدم اراده غرب برای حل مشکل است و می خواهد در مسیر مذاکرات دور ایجاد کند و اهداف ما را محقق نخواهد کرد.

وی گفت: لذا پیشنهاد ما به تیم مذاکره کننده، اقدام متناسب برای پیش بردن بسته پیش بینی شده خود مطابق گام‌های طراحی شده است و به هرگونه توافقی که صرفا شامل تخفیف های تحریمی است بسنده نکنند. آن چیزی که ما در مذاکرات به دنبال آن هستیم یک توافق مستمر است که دربردارنده رفع یکپارچه همه تحریم ها همراه با تضمین و راستی آزمایی اقدامات باشد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: