کد خبر: ۹۰۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
تعداد بازدید: ۲۵۱
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که طرح افزایش کرسی‌های مجلس به این دلیل که برای دولت بار مالی داشت ، روی زمین باقی ماند.

طرح افزایش کرسی‌های مجلس روی زمین ماند؛ چون برای دولت بار مالی داشتبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که طرح افزایش کرسی‌های مجلس به این دلیل که برای دولت بار مالی داشت ، روی زمین باقی ماند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، درباره طرح افزایش ۴۰ کرسی نمایندگی در مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در دست بررسی است در این طرح ۴۰ نماینده برای حوزه‌های مختلف توزیع شده اند . پس از بررسی در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت. البته دولت هم باید موافقت کند تا پس از چند دوره مجلس این طرح به سر و سامان برسد.

او گفت: اگر در این دوره هم این طرح به سرانجام نرسد دهه سوم هم تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه در هر دهه باید ۲۰ نفر اضافه شود این تعداد ۶۰ نفر خواهد شد.البته ممکن است که این طرح امسال به تصویب نرسد، زیرا به فصل بررسی بودجه نزدیک می‌شویم، اما احتمالا در سال آینده به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

میرتاج الدینی گفت: طبعا این طرح برای حوزه‌های انتخابیه‌ای که جمعیتشان زیاد شده و نماینده شان کم است مفید خواهد بود.همچنین پس از نزدیک به سه دهه و افزایش جمعیت افزایش ۴۰ نماینده در مجلس به نظر مفید می‌رسد. 

این نماینده مجلس گفت: من پیشنهادم این است که با توجه به اینکه چندسال دیگر دوره مجلس یازدهم به پایان می‌رسد و در اصل سه دهه خواهد شد که نماینده‌ای به مجلس اضافه نشده است می‌توان این تعداد را از ۴۰  به حدود ۶۰ افزایش داد.یعنی برای انتخابات بعد ۲۰ نماینده دیگر هم به صورت معلق انتخاب شوند که در این صورت کل کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت. البته این صرفا پیشنهاد من است که هنوز هم بررسی نشده است.

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره علت محقق نشدن این امر در دوره‌های پیشین بیان کرد: به این دلیل که این امر برای دولت بار مالی دارد دولت نیز باید با آن همراهی می‌کرد به همین دلیل انجام نشد.

او گفت: البته در کنار این موضوع ما بحث‌های اصلی مجلس را بی توجه نخواهیم گذاشت و این طرح هم صرفا در کنار طرح‌های اصلی پیش خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: