کد خبر: ۹۰۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۱۶۹
سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی تایید کرد اخراج علی دایی از روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران از سوی نهاد ریاست جمهوری وقت صادر شده بود.

افشاگری سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی درباره اخراج علی دایی از تیم ملیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی دایی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰، عملکرد ضعیفی به عنوان سرمربی تیم ملی داشت. تیم ملی در دور پایانی این رقابت‌ها با هدایت دایی، در ۵ مسابقه ۶ امتیاز به دست آورد و در رتبه چهارم جدول بین پنج تیم قرار گرفت. پس از شکست تیم ملی در پنجمین بازی مقابل عربستان، فدراسیون فوتبال؛ علی دایی را از مربی‌گری تیم ملی برکنار کرد.

محمد آخوندی، سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی در گفتگو با برنامه سلام صبح بخیر در مورد برکناری علی دایی از هدایت تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار برابر تیم ملی عربستان گفت: خواهشم این است که سوالات سخت نپرسید. گفتن این صحبت از طرف من یک هزینه‌هایی برای من دارد اما چون بالاخره سوال کردید و مردم باید بدانند، آن چیزی که بنده می‌دانم و مطلع هستم، دستور برکناری آقای دایی از نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شد. حتی قبل از اینکه خبر رسمی اعلام شود یکی از مسئولان رسانه‌ای وقت با من تماس گرفت و اعلام کرد که تصمیم گرفته شده آقای دایی دیگر نباشند و شما خبرش را اعلام کنید. من در پاسخ به آن تماس عرض کردم که مسئولیت سازمان ورزش با نفر دیگری است و ایشان باید به من اعلام کنند که چنین خبری را اعلام کنیم چون این موضوع در اختیار فدراسیون فوتبال است.

او ادامه داد: در واقع ما از اعلام آن خبر در روابط عمومی سازمان تربیت بدنی امتناع کردیم ولی ساعتی بعد این خبر منتشر شد. اینکه بخواهیم بگوییم شخص رئیس جمهور بود، طبق اطلاعاتی که من دارم، بله، شخص رئیس جمهور بود. اما اگر بخواهیم رسمی بگوییم بنابر اطلاعاتم نهاد ریاست جمهوری این تصمیم را گرفت. برداشتم این است به دلیل فشار افکار عمومی اطرافیان آن مجموعه را به این تصمیم رساندند که در این مقطع آقای دایی برکنار شوند.

درست است که می‌گویند آقای دایی به دلیل امتناع از ورود رئیس جمهور به رختکن بین دو نیمه برکنار شده است؟ آخوندی در پاسخ به این سوال گفت: من اصلا در این مورد اطلاعی ندارم. من واقعا اطلاع ندارم و نظر شخصی‌ام این است که آن تغییر اشتباه بود و اگر آقای دایی در رأس تیم ملی می‌ماندند ما به جام جهانی صعود می‌کردیم.

وزارت ورزش آن زمان با برکناری دایی مخالف بود؟ آخوندی در این مورد گفت: من الان حضور ذهن ندارم که موضع چه بوده، بحث رسانه‌ای را اعلام کردم که مربوط به فدراسیون فوتبال بود و آن سازمان باید تصمیم می‌گرفت.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: