کد خبر: ۹۰۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۳۴۰
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: عملکرد مدیران پیر و ناکارآمد گذشته و مدیرانی که مسائل مردم را از پشت شیشه های دودی خودروهای خود می‌دیدند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شد.

مشکلات فعلی نتیجه عملکرد مدیران پیر و ناکارآمد گذشته است/ ۳ مطالبه اصلی جنبش دانشجوییبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، محمدحسین کاظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد «جنبش دانشجویی در گام دوّم انقلاب» که به مناسبت ۱۶ آذر با حضور دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو و با اشاره به هویت اصلی جنبش دانشجویی گفت: بحث استکبارستیزی هویت اصلی جنبش دانشجویی است و وقتی این هویت از جنبش دانشجویی گرفته شود  جنبش دانشجویی به معنای واقعی وجود نخواهد داشت.

* استکبارستیزی هویت اصلی جنبش دانشجویی است

وی با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ افزود: اتفاقات ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ براساس روحیه استکبار ستیزی دانشجویان شکل گرفت و جنبش دانشجویی در بزنگاه ها و عرصه های مختلف استکبارستیزی خودش را نشان داده است، مثلاً در بحث برجام که علنا شاهد زورگویی استکبار جهانی و طرف‌های غربی بودیم دیدیم که جنبش دانشجویی واکنش در خودش را نشان داد و مطالبه خودش را مطرح کرد و این هویت جنبش دانشجویی است که نسبت به استکبار رویکرد مقابله‌ای داشته باشد البته استکبار ستیزی جنبه های مختلفی دارد مانند استکبارستیزی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ...

* جنبش دانشجویی در ماهیت اصلی خودش دچار انفعال نشده است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره این سوال که آیا در سال های اخیر جنبش دانشجویی دچار انفعال شده،  گفت: جنبش دانشجویی به این معنا که خودش منفعل شده را نمی توان پذیرفت. البته جنبش دانشجویی از نظر سرمایه و نیروی انسانی در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه بوده که بحث کرونا هم آن را تشدید کرده است.

وی افزود: تغییر ذائقه و به روز نشدن کارها و اقدامات و فعالیت تشکل های دانشجویی باعث انفعال در جذب نیرو شده است اما وقتی به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان کیفی را وارد تشکل‌های دانشجویی کنیم توجه می کنیم می بینیم در تشکل های دانشجویی بحث کیفیت اهمیت بیشتری از کمیت دارد و باید به بحث کیفی در فضای سیاسی اجتماعی و فرهنگی دانشگاه توجه بیشتری شود لذا بحث انفعال به معنای اینکه تشکلهای دانشجوی خودشان درگیر انفعال شده باشند درست نیست و جنبش دانشجویی در ماهیت اصلی خودش دچار انفعال نشده است و برعکس به صورت انقلابی و سریع عمل می کند.

* مذاکره کنندگان باید در پی احقاق حق مردم کشورمان باشند

وی در بخش دیگری در باره نگاه جنبش دانشجویی به مذاکرات هم گفت: در بحث مذاکرات مطالبه اصلی این است که  هر دولتی سر کار می آید برای مذاکره با هر کشوری که می‌خواهد باشد باید بحث اقتدار، عزت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی را نظر بگیرد و مذاکره کنندگان از موضع قدرت پشت میز مذاکره بنشینند و به دنبال منافع شخصی؛ حزبی و جناحی خود نباشند.

وی افزود: مذاکره کنندگان باید در پی احقاق حق مردم کشورمان باشند نه اینکه بخواهند به خاطر مصلحت های حزبی، جناحی و سیاسی خودشان به هر قیمتی به توافق برسند، آن هم توافقی که هیچ ثمری برای مردم نداشته باشد و بعد هم بخواهند مردم را فریب دهند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در بحث مذاکرات قطعاً باید یک سری امتیازات داده شود و یک سری امتیازات هم گرفته شود در این زمینه باید امتیازهایی که می دهند براساس آنچه باشد که مقام معظم رهبری به ان اشاره کردند و تشکل های دانشجویی و جنبش دانشجویی هم در مواضعی که داشتند این موضوع را تببین کردند.

کاظمی اظهار داشت: مذاکره کنندگان باید به این توجه توجه داشته باشند که جنبش دانشجویی و دانشجویان نقش نظارتی خودشان را در مذاکرات خواهد داشت و به روند مذاکرات نظارت جدی خواهند کرد.

* مشکلات فعلی نتیجه عملکرد مدیران پیر و ناکارآمد گذشته است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بخش دیگری در باره مطالبات اصلی جنبش دانشجویی اضافه کرد: یکی از مطالبات اصلی جنبش دانشجویی در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ایران می‌تواند حل مسائل اقتصادی باشد که این واقعا یکی از مهمترین مطالبات جنبش دانشجویی است.

وی افزود: عملکرد برخی مدیران پیر و ناکارآمد گذشته و مدیرانی که حاضر نبودند در بحرانها بین مردم حضور داشته باشند و مسائل مردم از نزدیک ببینند و به قول خودشان از پشت شیشه های دودی خودروهای خود مسائل را زیر نظر داشتند باعث ایجاد چنین مشکلاتی در کشور شد لذا مسئولان فعلی باید در در میان مردم حضور داشته باشند و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی را به خوبی انجام دهندو

وی گفت: تصمیمات و برنامه های غلط برخی مسئولین گذشته باعث از بین رفتن بخش عظیمی از سرمایه اجتماعی نظام شده که باید با برنامه‌ریزی درست و با حضور مسئولان در میان مردم و کارهای جدی در حوزه اقتصادی این سرمایه بازگردد.

کاظمی با بیان اینکه نباید فقط وعده داد و باید کار جدی صورت گیرد، تاکید کرد: باید کارهای صورت گیرد که مردم نتیجه آن را در سفره خود ببینند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی تاکید کرد: بحث جمعیت و خانواده و ازدواج هم یکی از مطالبات اصلی جنبش دانشجویی است. طبق آمارها کشور ایران در ۳۰ سال آینده با یک ابر بحران جمعیتی روبرو خواهد شد و مسئولان برای این موضوع باید برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی جدی کنند و اهمیت این مسئله را برای مردم تبیین کنندو از لحاظ اقتصادی فرهنگی و رفاهی مردم را تامین کنند تا بحث جمعیت انشاالله حل شود.

کاظمی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی دیگر ما بحث مسائل فرهنگی و سبک زندگی هم مسئولین و هم مردم است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی گفت: سبک زندگی اشرافی پسندیده مسئولان جمهوری اسلامی نیست همچنین تغییر ذائقه و این سبک زندگی غربی و اشرافی هم پسندیده مردم در نظام جمهوری اسلامی نیست. تغییر معیارها و ارزش ها و افزوده شدن برخی ضد ارزش ها در جامعه ما خطرناک است و باعث بحرانهای اجتماعی و فرهنگی خواهد شد که باید دستگاه های مختلف برای آن برنامه ریزی کنند و این هم یکی از مطالبات اصلی و جدی ما از سه قوه است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: