کد خبر: ۹۰۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۲۳۱
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:‌ اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه‌های آقای نوری مورد توجه قرار گرفته است.

موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ اهداف کلان سند تحول بنیادین در برنامه‌های نوری مورد توجه استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در موافقت با وی به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر انقلاب بر نقش جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش پایه پیشرفت کشور است و اگر در همه عرصه‌ها در تراز بالا عمل کند بخش عمده مشکلات کشور حل می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای نوری داریم و نیز سوابق درخشان وی ایشان می‌تواند آموزش و پرورش را به این جایگاه نزدیک کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای نوری در این جلسه تأکید کرد تنها بستری که برای گام دوم انقلاب اسلامی درک نشده، وضعیت آموزش و پرورش و جوانان است. با بررسی سوابق وی و برنامه‌هایش می‌توان نسبت به تحقق این موضوع امیدوار بود.

غضنفرآبادی به بخشی از برنامه‌های اولویت‌دار کوتاه‌مدت و میان‌مدت وزیر پیشنهادی اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام‌های ششگانه آن و ساز و کار بازنگری این سند، زمینه‌سازی برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، بهره‌گیری از توان بودجه سنواتی برای پاسخگویی بهتر به نیازهای فرهنگیان و پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان که همواره مشکل‌ساز بوده، از مهمترین برنامه‌های آقای نوری است.

وی همچنین با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص افزایش پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بی‌سوادی و توجه به مناطق محروم تصریح کرد:‌ هر چند انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای در این حوزه داشته که با دوره‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست اما هنوز هم مناطق محروم قابل توجهی در کشور وجود دارند که باید به نیازهای آنها توجه شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف‌های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه‌های وزیر پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: امروز مجلس شورای اسلامی با توکل به خداوند متعال به آقای نوری رأی مثبت می‌دهد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: