کد خبر: ۹۰۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۲۵۶
نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه 60 نماینده مجلس به اسم معلم وارد آموزش و پرورش شده‌اند، گفت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش 10 سال از این وزارتخانه دور بوده و فعالیت اقتصادی داشته است. مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ نوری 10 سال از بدنه آموزش و پرورش دور بوده و فعالیت اقتصادی داشته است

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ نوری 10 سال از بدنه آموزش و پرورش دور بوده و فعالیت اقتصادی داشته استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 7 آذرماه) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای نوری وزیر فرمایشی نیست و بین 290 نماینده مجلس هم مخالف‌هایی دارد.

وی افزود: من همچنان از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرد و هر کس ادعای معلمی دارد باید حکم کارگزینی خود را نشان دهد و نبایستی به اسم معلم به سراغ کارهای دیگر برود، این در حالی است که 60 نماینده مجلس به اسم معلم وارد آموزش و پرورش شده‌اند ولی حالا سر از وزارت نفت، وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت راه،‌ وزارت جهاد و... درآورده‌اند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای نوری باید توضیح دهد که چگونه می‌خواهد لایحه رتبه بندی معلمان را اجرای کند. او باید در بودجه سال 1401 اعتبار و منابع اجرای رتبه بندی معلمان را مشخص کند ضمن اینکه متأسفانه برنامه‌های آقای نوری برای وزارت آموزش و پرورش عملیاتی نیست.

چنارانی خطاب به یوسف نوری گفت: آقای نوری! بدان جایی که می‌روی جایگاه شهیدان رجایی و باهنر است؛ آیا آقای نوری تیمی دارای تفکر نوین و اندیشه‌محور دارد؟ آیا جلسه‌ای با معلمان دلسوز برگزار کرده است؟ شما فقط یک توئیت زده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشت آقای نوری که هم اکنون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است آن زمان مسئول و مدیر بود.

وی تصریح کرد: آقای نوری! شما 10 سال از بدنه آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اید و حتی زمانی که هلال احمر بودید من بنا داشتم یک مورد را با شما مطرح کنم اما شما پاسخگو نبودید.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نوری! شما در فعالیت‌های اقتصادی حضور دارید.

چنارانی گفت: 4 اردوگاه بزرگ کشور که توسط آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌شود و جود دارد که بزرگ‌ترین اردوگاه خاورمیانه در نیشابور به نام اردوگاه شهید رجایی است، در حالی که طبق آمار یونسکو سالیانه فقط 15 هزار دانش‌آموز به این اردوگاه‌ها رفت و آمد می‌کنند و فقط صدای کلاغ‌ها از این 4 اردوگاه شنیده می‌شود.

وی افزود: سال‌های سال است که جوب حراج به رتبه بندی معلمان زده می‌شود و ارقام مختلف برای اجرای آن داده می‌شود؛ شما گفته‌اید افزایش اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر می‌گیرید اما باید مشخص کنید از کجا این اعتبار را می‌آورید؛ چراکه شورای نگهبان به دلیل فقدان منابع قطعا این لایحه را رد خواهد کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه شما باید اعلام کنید که قلبا به رتبه بندی معلمان اعتقادی دارید

چنارانی افزود: ورودی و خروجی آموزش و پرورش تناسبی ندارد و کلاس‌های فاقد معلم داریم.

وی تصریح کرد: معلمان برای درمان درد خود که روزگاری کارت طلایی بیمه تکمیلی داشتند، اما امروز دیگر چیزی ندارند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: باید آموزش و پرورش پیوست سایر وزارتخانه‌ها را داشته باشد و آیا آقای نوری چنین پیوستی را دارد؟

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان گفت: وضعیت رتبه بندی معلمان برای کادر اداری مشخص نیست و آقای نوری باید توضیح دهاد برای آن برنامه‌ای دار، ضمن اینکه او باید برای اجرای کامل قانون خدمات کشوری و دانشگاه فرهنگیان هم برنامه‌ای ویژه داشته باشد.

وی گفت: بزرگترین بخوربخورها در گذشته در صندوق ذخیره فرهنگیان بود در حالی که معلمان برای دریافت کوچکترین وام باید در صف قرار بگیرند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: