کد خبر: ۹۰۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید: ۳۳۱
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بحث فرزندآوری هیچگاه به صورت دستوری و بخشنامه‌ای قابلیت اجرا ندارد؛ ما باید انگیزه را در جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج و بعدها بستر را برای بچه‌دار شدن آنها فراهم کنیم.

باید انگیزه جوانان برای تشکیل خانواده و فرزندآوری را فراهم کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس،محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: بحث فرزندآوری هیچگاه به صورت دستوری و بخشنامه‌ای قابلیت اجرا ندارد؛ ما باید انگیزه را در جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج و بعدها بستر را برای بچه‌دار شدن آنها فراهم کنیم.

وی افزود: وقتی اشتغال جوانان روی هوا است و آنها درآمد ثابت و جایگاه اجتماعی که معمولاً اشتغال آن را تثبیت می‌کند ندارند خیلی نبایستی امید به تحول جدی در مصوبات کمیسیون مشترک تعالی خانواده و جوانی جمعیت داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: ای کاش به جای وعده‌های چند ده میلیونی وام‌های مختلف برای ازدواج، مسکن و فرزندآوری قول اشتغال می‌دادیم اقناع جوانان صورت می‌گرفت ولی اگر هر وامی به جوانان بدهیم آنها به سمت ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری نمی‌روند مگر اینکه وام بلاعوض بدهیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هر وامی به جوان ایرانی فاقد شغل بدهیم در پرداخت اقساط آن درمانده‌ است این در حالی است که بانک‌ها تحت هیچ شرایطی جایی نمی‌خوابند که گلیم آنها خیس شود و سعی می‌کنند ضمانت‌های سفت و سخت و سنگینی از جوانان برای پرداخت وام به آنها دریافت کنند.

وی گفت: اگر وام کم بهره و یا حتی با بهره صفر به جوانان فاقد شغل بدهیم این عزیزان برای پرداخت اقساط دچار مشکل می‌شوند زیرا باید اصل وام پرداخت شود و وقتی شخص شغل ندارد از چه منبعی می‌خواهد اقساط وام بانکی را پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد: کسی که شغل ندارد امکان پرداخت وام مسکن، وام ازدواج و وام‌های دیگر را هم ندارد لذا با بخش‌نامه‌های اینچنینی برای تعالی خانواده و جمعیت نمی‌توان کاری از پیش برد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: