کد خبر: ۹۰۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۳۲۲
شورای نگهبان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تایید کرد.

شورای نگهبان طرح «جوانی جمعیت» را تائید کردبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب: شورای نگهبان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تایید کرد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان:

* طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت و اخیراً رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد. قانون اساسی ما نگاه ویژه به خانواده دارد و اصل دهم حاکی از این نگاه ویژه است.

* قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خانواده را واحد بنیادین جامعه دانسته و برنامه‌ریزی‌های کشور را در جهت پاسداری از قداست خانواده و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی الزامی کرده است.

* طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چندباری مورد بررسی قرار گرفته بود و نظر‌های استدلالی در پایگاه اینترنتی شورا وجود دارد. در مراحل ابتدایی بررسی این طرح، ایراد‌های مفصل و ابهام‌های متعددی داشتیم. در این فرایند حدوداً یک ساله، ابهام‌ها و ایراد‌های شورای نگهبان کم‌تر و در نهایت برطرف شد.

* یکی از طرح‌هایی که جلسات کارشناسی متعددی در شورای نگهبان با موافقان و مخالفان داشت و اظهارنظر دو طرف مورد بررسی قرار می‌گرفت، همین طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت بود. در این زمینه به خاطر نمی‌آوریم نهادی درخواست ملاقات داده باشد و شورای نگهبان یا پژوهشکده شورا آن را برای بررسی طرح جوانی جمعیت دعوت نکرده باشد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: