کد خبر: ۹۰۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۳۵۱
به‌نظر من هر دو تیم استقلال و پرسپولیس پلی‌میکر ندارند و از این موضوع رنج می‌برند. این درحالی است که استقلال هافبک‌های تدافعی خیلی خوبی دارد و این یک حسن بزرگ است که فرهاد مجیدی با جوان‌هایی مثل امیرحسین حسین‌زاده و جعفر سلمانی کار می‌کند.

مهدوی: استقلال و پرسپولیس، پلی‌میکر ندارندبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه فرهیختگان: محمدرضا مهدوی درخصوص دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان که با تساوی یک-‌یک به پایان رسید، گفت: «متاسفانه بازی جذابی نبود چون فکر می‌کنم به‌خاطر تغییر سیستمی که این تیم داده هنوز شرایط آنها برای ارائه فوتبالی که کادرفنی مدنظر دارد مهیا نیست. بین خطوط آنها فواصل زیاد دیده می‌شود. این درحالی است که هماهنگی آنها خیلی زمانبر شده و چندین خلأ بسیار بزرگ مابین خطوط دفاعی با هافبک‌ها و بین هافبک‌ها و مهاجمان دیده می‌شود تا جایی که آنها حتی به همین دلیل موقعیت‌های گلزنی را هم به حریف دادند. در هر صورت فکر می‌کنم تغییر سیستم برای پرسپولیس تا زمانی که بخواهد این سیستم در این تیم جا بیفتد یک مقدار زود است و باید به این تیم چند هفته فرصت داد.»

وی درباره اینکه به‌نظر می‌رسد به‌خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات دست یحیی گل‌محمدی روی نیمکت و حتی حین بازی برای تغییر سیستم بسته است، گفت: «این حق مسلم سرمربی است تا از همه مهره‌هایش بتواند در هر شرایطی که در زمین ایجاد می‌شود، استفاده کند. گل‌محمدی حین بازی سیستم پرسپولیس را تغییر داده و با نفراتی که به داخل زمین آورد سیستم را ۴-۴-۲ کرد، اما بازهم آن طور که باید و شاید به قول شما دستش برای استفاده از بازیکنان خارجی و یا آن بازیکنانی که برای جذب مدنظر داشت، باز نیست. در هر صورت بازیکن خارجی به تیم انگیزه و روحیه می‌دهد و هم اینکه تجربه خاصی را به تیم انتقال می‌دهد که متاسفانه پرسپولیس از این قضیه فعلا فیض نمی‌برد و محروم است.

مهدوی درباره اینکه پرسپولیسی‌ها ۳ بازی پشت‌سر هم نتوانسته‌اند پیروز میدان بشوند و از آنجایی که سال گذشته نیز چنین شرایطی را داشتند و با یک برد بعد از تساوی‌های پیاپی به جدول برگشتند، آیا امسال هم می‌تواند این اتفاق برای شاگردان گل‌محمدی بیفتد یا خیر، گفت: «اصلا شک نکنید شخصیت قهرمانی در تیم فوتبال پرسپولیس جا افتاده و بزرگ بودن این تیم برای همه اثبات شده است. اینکه تیم‌های مقابل با این ذهنیت به میدان می‌آیند که قهرمان چندین و چندساله فوتبال ایران را ببرند یا مقابل این تیم مساوی کنند، این موضوع باعث می‌شود تا با تمام قوا و با همه شرایط و امکاناتی که دارند جلوی سرخ‌پوشان قد علم کنند. هرچند این موضوع حق مسلم آنهاست. با این تفاسیر آنها می‌دانند پرسپولیس تیم زهرداری محسوب شده و اولین فرصتی که به این تیم بدهند مطمئنا زهر خود را خواهد ریخت، اما متاسفانه می‌بینیم که شرایط پرسپولیس در فصل‌جاری در هیچ زمینه‌ای مهیا نیست.»

وی تاکید کرد: «با احترام به همه عزیزان وقتی دردودل‌های یحیی گل‌محمدی، کادر فنی و بازیکنان را می‌شنویم، ناراحت می‌شویم که تیم بزرگی مثل پرسپولیس قهرمان غرب آسیا و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و قهرمان چند دوره رقابت‌های لیگ به شرایطی افتاده که روزبه‌روز اوضاع و احوال برای این تیم سخت‌تر می‌شود. این درحالی است که این تیم نه کارگزار دارد و نه مدیریت و نه اسپانسر و نه پول و حتی امکانات سخت‌افزاری آنها کم‌شده و دچار مشکل شده‌اند و این اتفاقات برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس در خور شخصیت این تیم محسوب نمی‌شود.»

محمدرضا مهدوی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را هم در کارنامه دارد، درباره دیدار دو تیم استقلال و نساجی که با تساوی صفر-‌صفر به پایان رسید، تاکید کرد: «این بازی بسیار زیبا برگزار شد و نوید روزهای خوب را داد و نشان داده که فرهاد مجیدی مرد بزرگ عرصه مربیگری در فوتبال خواهد شد. او ریسک بزرگی را در درون دروازه در این دیدار متحمل شد و اتفاقا ریسک او هم جواب داد و علیرضا رضایی درون دروازه استقلال درخشید و اعتماد به نفس او به‌گونه‌ای بود که انگار چندین سال است دروازه‌بان استقلال بوده و در درون دروازه این تیم قرار می‌گیرد.»

وی افزود: «در فاز دفاعی نیز درست است که سیستم ۳-۵-۲ از قبل باقی ماند، اما با تغییر نفرات و شرایطی که برای وریا‌ غفوری به وجود آمد و کادرفنی مجبور شد او را بیرون بگذارد؛ با این حال نفراتی درون ارنج قرار گرفتند که توانستند اتفاقات خوبی را رقم بزنند و نوید آینده خوبی را دادند.»

مهدوی ادامه داد: «یامگا نیز در ترکیب استقلال جا افتاده و به‌نظر من می‌تواند بهتر در خط جلوی استقلال بازی کند، این درحالی است که رودی ژستد هنوز دارد اروپایی بازی می‌کند و نمی‌داند که تفاوت بازی اروپایی و آسیایی خیلی زیاد است. هرچند به‌نظر من او فوروارد موقعیت‌شناسی محسوب شده و در یکی دو صحنه خطرساز ظاهر شد که در یک صحنه توپ او میلیمتری از کنار دروازه به بیرون رفت. به‌نظر من باید بیشتر به این بازیکن فرصت داد.»

مهدوی یادآور شد: «استقلال روان‌تر از گذشته بازی می‌کند، اما از بازی خوب نساجی هم نباید به‌راحتی عبور کنیم، آنها هم خیلی سرحال و شاداب بازی کردند و این تیم هم نوید روزهای خوب را داد و امیدوارم که به جوان‌تر‌هایی مثل جانملکی و سایرین بیشتر فضا و میدان داده شود.»

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه به‌نظر می‌رسد میانه میدان استقلال دچار مشکلاتی بوده و هافبک‌های این تیم در مقایسه با سایر بازیکنان ضعیف‌تر ظاهر می‌شوند، گفت: «به‌نظر من هر دو تیم استقلال و پرسپولیس پلی‌میکر ندارند و از این موضوع رنج می‌برند. این درحالی است که استقلال هافبک‌های تدافعی خیلی خوبی دارد و این یک حسن بزرگ است که فرهاد مجیدی با جوان‌هایی مثل امیرحسین حسین‌زاده و جعفر سلمانی کار می‌کند‌. مجیدی جوان‌ترها را به ترکیب می‌آورد و دارد به آنها فضا می‌دهد و ان‌شاءالله در آینده بتواند استفاده آنها را ببرد، اما تیم بزرگی مثل استقلال که خدا را شکر با باز شدن درهای استادیوم‌ها به تماشاگران در مقابل هوادارانش بازی کرد با این وضعیت فقط و فقط برد می‌خواهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: