کد خبر: ۹۰۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۴۲۳
وزارت بهداشت:‌
رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به واردات ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران گفت: موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

«سید حسین صفوی» با بیان اینکه برای تأمین واکسن‌های مورد نیاز کشور به طور هم‌زمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده که تاکنون 146 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است، عنوان کرد: همچنین حدود 12 میلیون دوز هم از طریق شرکت‌های داخلی تأمین شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اعلام نیاز معاونت محترم وزارت بهداشت، براساس قراردادهای حاضر با شرکت‌های تولیدکننده و تأمین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است عملاً موجودی ما برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تصریح کرد: برای اینکه در خصوص واردات و تأمین نیاز کشور تصمیم‌گیری شود، جلساتی در سطح وزارت بهداشت تشکیل می‌شود؛ سیاست‌های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دوزهای یادآور و همچنین تکرار واکسن در صورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد و پس از آن در صورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تأمین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: