کد خبر: ۹۰۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
تعداد بازدید: ۲۵۵
کاستاریکا اولین کشور در جهان است که تزریق واکسن کووید-۱۹ را برای کودکان اجباری اعلام کرد.

اجباری شدن واکسن کرونا برای کودکان در کاستاریکابه گزارش خبرداغ ، کاستاریکا اولین کشور در جهان است که تزریق واکسن کووید-۱۹ را برای کودکان اجباری اعلام کرد.

 مسئولان بهداشت و سلامت این کشور اظهار داشتند: واکسن کووید-۱۹ به فهرست گسترده واکسن های اصلی دوران کودکی که پیش از این ضروری اعلام شده است، می پیوندد.

این کشور قراردادی را با شرکت داروسازی فایزر امضا کرده تا واکسن مورد نیاز برای شروع واکسیناسیون همه افراد زیر ۱۲ سال از ماه مارس ۲۰۲۲ را تامین کند. پیش از این، نهادهای نظارتی سلامت در ایالات متحده تزریق واکسن فایزر به کودکان پنج تا ۱۱ ساله را تایید کردند.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، اکثر کودکان در صورت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ کمتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، اما ممکن است به ویروس آلوده باشند و علامتی از بیماری در آنان مشاهده نشود. واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از انتشار ویروس به دیگران کمک کند.

 ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: